۱۲ هزار نفر از کارکنان فیس‌بوک اخراج می‌شوند

    کد خبر :951715
۱۲ هزار نفر از کارکنان فیس‌بوک اخراج می‌شوند

پس از آنکه توئیتر حدود نیمی از کارمندان خود را اخراج کرد، فیس‌بوک نیز درحال برنامه ریزی برای اخراج کارمندان خود است.

به نقل از دجله نیوز، پس از آنکه توئیتر حدود نیمی از کارمندان خود را اخراج کرد، فیس‌بوک نیز درحال برنامه ریزی برای اخراج کارمندان خود است.

گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که «مارک زاکربرگ»، مدیر عامل گروه «متا» که مالک فیس‌بوک است، به دنبال از دست دادن ۷۰ درصد ارزش سهام این شرکت در سال جاری، قصد دارد به اخراج کارکنان متوسل شود.

این در شرایطی است که کارشناسان پیش بینی می‌کنند، عملکرد ضعیف و افزایش قابل توجه هزینه‌ها در سال آینده، منجر به سقوط ارزش سهام فیس‌بوک به حجم ۶۷ میلیارد دلار شود.

برخی این امر را به کاهش سرعت رشد متا در سطح جهانی در مقابل «تیک توک» ربط می‌دهند که در دنیای شبکه‌های اجتماعی به شدت در حال افزایش است.

در این راستا، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» با بیان اینکه اخراج کارکنان فیس‌بوک هزاران خانواده را تحت تأثیر قرار خواهد داد، نوشت که این روند ممکن است در این هفته و طی روز‌های آتی صورت گیرد.

گفتنی است، شرکت توئیتر روز جمعه دفتر‌های کار خود را به طور موقت بست، دسترسی کارکنان به سامانه‌های داخلی را قطع کرد و به کارمندانش گفت نامه اخراجی یا ابقایشان را از طریق ایمیل دریافت خواهند کرد.

دانشجو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید