۱۲ روش برخورد افراد موفق با افرادی که آن‌ها را دوست ندارند

  • آرشیو
  • دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸
    کد خبر :806903
۱۲ روش برخورد افراد موفق

همیشه همه افراد از ما خوششان نمی‌آید و همین مسئله برای خودمان هم وجود دارد، اما طرز برخورد است که تمایز افراد موفق و شکست خورده را مشخص می‌کند.

هیچ کس دوست ندارد با فردی برخورد کند که زندگی را برایش سخت می‌کند به همین دلیل، اگر شرایط به صورتی بود که فقط می‌توانستیم از همه افرادی که دوستشان نداریم، دوری کنیم، زندگی بسیار آسان‌تر و آرامش‌بخش تر می‌شد.

با این حال، زندگی، همه نوع اتفاقی را در دل خود دارد؛ به طوری که ممکن است مجبور باشید تا با فردی که زیاد با او راحت نیستید یک پروژه ای را انجام دهید و یا بدتر از همه، ممکن است متوجه شوید که بداخلاق‌ترین افراد فامیل، امشب برای دید و بازدید به خانه‌تان می‌آیند.

افراد موفق اغلب قادر به مدیریت شخصیت‌های مشکل‌دار هستند که بدنبال این موضوع، باید با آن‌ها تعامل داشته باشند و این یک هنر ظریف است و شما هم می‌توانید آن را یاد بگیرید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اولین قدم این است که نفس عمیق بکشید و متوجه شوید که این افراد هم بخشی از زندگی شما هستند و بعضی اوقات باید پوزخند بزنید و تحملشان کنید که در این میان، چند کار وجود دارد که می‌توانیم انجام دهیم تا از یک وضعیت چالش‌برانگیز به بهترین شکل بهره مند شویم.

اگر این ۱۲ نکته را بخاطر بسپارید، می‌توانید با موفقیت و به خوبی، با شخصی که از او بیزار هستید، برخورد کنید.

فراموش کنید

شما اغلب از تعامل با شخصی که دوست ندارید، وحشت دارید و سطح اضطراب شما قبل از اینکه حتی با آن شخص وارد اتاق شوید، افزایش پیدا می‌کند و در این میان، وقتی اعصاب شما به هم می‌ریزد، بیش از حد واکنش نشان می‌دهید که ممکن است بعدا، از حرکت خود پشیمان شوید.

احساسات مانند یک جن هستند؛ به طوری که اگر آن‌ها را رها کنید، کنترل کردن مجدد آن‌ها دشوار است. بنابراین، اگر می‌دانید با شخصی روبه‌رو هستید که به شما استرس وارد می‌کند، نفس عمیق بکشید و به اعصاب خود مسلط باشید، ذهن خود را آرام کنید و اگر احساس می‌کنید خشم شما بیشتر می شود، بیشتر روی گوش دادن و کم حرف زدن تمرکز کنید.

روی راه‌های سالم برقراری ارتباط تمرکز کنید

اگر متوجه شدید که با شخصی روبه‌رو هستید که واقعا از او خوشتان نمی‌آید، وقت آن است که راهی پیدا کنید تا احساس خود را با آرامش، اما قاطعانه بیان کنید.

بیشتر مشکلات، ناشی از نحوه ارتباط ما با یکدیگر است. به جای واکنش (که اغلب به معنای واکنش بیش از حد است)، سعی کنید احساس خود را با لحنی بدون تقابل توضیح دهید که یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار، بیان جمله‌هایی با ضمیر “من” است.

به طور مشخص به او بگویید که از کدام حرف‌ها و رفتار‌های او ناراحت می‌شوید و سپس منتظر بمانید تا از واکنش فرد مقابل مطلع شوید. خیلی واضح بگویید که کدام رفتار‌ها باعث ناراحتی شما می‌شوند و دوست دارید که اطرافیان برای اصلاح مشکل چه کنند. بنابراین، پس از بیان نظر خود، حتماً به حرف‌های آن‌ها نیز گوش دهید.

تمدن را تمرین کنید

مهم نیست که شما با چه کسی سر و کار دارید، احترام یک قانون مهم و خوب است. برخورد با همه با ادب و احترام، حتی اگر مخالف هم باشید باعث ایجاد یک پایه و اساس مدنیت می شود و این بدان معناست که اگر می‌خواهید با دیگران درست رفتار کنید، حتی حرکات کوچک مهربانی نیز می‌توانند به کاهش تنش‌ها و ایجاد حسن نیت کمک کنند.

روی ادب و کمال و احترام خود تمرکز کنید، چون در صورت انجام چنین کاری، اطرافیان به شما احترام می‌گذارند و شما را یک فرد صادق می‌دانند. از حملات شخصی خودداری کنید و در هنگام برخورد با کسانی که می‌خواهند شما را از بین ببرند، برتری خود را نشان دهید.

در صورت امکان کنار بایستید

واقعیت این است که معامله با یک فرد بد رفتار می‌تواند شبیه انتخاب راه خود از میان مین باشد. به عنوان مثال، ممکن است بدانید که یک فرد نسبت به مسائلی حساس است و در این صورت، بهترین کار این است که از مکالمات خاص خودداری کنید.

اگر کسی می‌خواهد درباره موضوعی بحث کند که می‌دانید قرار است باعث عصبانیت شما یا دیگری شود، با آرامش به او بگویید می‌خواهید فعلا در مورد آن موضوع بحث نکنید

سازش کنید

داشتن رفتار‌های جعلی و ظاهری همیشه آسان نیست، اما برای اینکه بتوانید با دیگران کنار بیایید، گاهی اوقات لازم است چنین کاری را انجام دهید چراکه داشتن این احساسات می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید با آن فرد کنار بیایید.

نسبت به احساسات خود آگاهی داشته باشید

احساسات خود را به طور کامل نادیده نگیرید و باید در روابط با دیگران مراقب احساسات خودتان هم باشید و اگر نمی‌دانید چه اتفاقی می‌افتد، نمی‌توانید با احساسات یک فرد دیگر بازی کنید.

بنابراین، بهتر است هر احساساتی که دارید، در دفترچه یادداشت خود بنویسید و با شناختن آنچه در درون شما اتفاق می‌افتد، گام‌هایی را بردارید تا آن‌ها دیگر این کار را انجام ندهند.

به جنبه‌های مثبت آن نگاه کنید

اگر مجبور باشید به طور مداوم، با شخصی که دوستش ندارید برخورد داشته باشید، تلاش برای چرخش مثبت در مورد درک او بسیار مفید است چرا که حداقل، پیش‌فرض‌های منفی کمتری در مورد او به وجود خواهد آورد؛ بنابراین، به جای تمرکز روی جنبه‌های منفی، سعی کنید آن ها را از نقطه نظر خنثی‌تری ببینید.زیرا طرح مجدد آن به این روش به شما امکان می‌دهد احساس تحریک کمتری داشته باشید و به شما کمک می‌کند کار‌های کوچک را رها کنید.

نقاط مشترک خود را پیدا کنید

شاید بخواهید به جای دوری کردن از شخصی که شما را عصبانی می‌کند، کمی بیشتر وقت خود را با او بگذرانید که اگرچه ممکن است این کار، بر خلاف خواسته درونی شما باشد، اما اگر کمی بیشتر وقت خود را صرف شناختن آن‌ها کنید آن ها را بهتر درک خواهید کرد.

برای این کار کافی است خودتان را جای شخص دیگری بگذارید تا دنیا را از دید او ببینید چرا که گذراندن وقت با کسی که به او احساس بدی دارید، می‌تواند به شما کمک کند تا او را درک کنید و یا حتی مشکلش را متوجه شوید و یا شاید بتوانید با این کار، نقاط مشترک زیادی در رابطه خود پیدا کنید.

ارزش نظرات متفاوت را درک کنید

درک دیدگاه‌های دیگران، یک مهارت مهم در رهبری است و به هر حال، از مدیران و رهبران خواسته می‌شود تا در خصوص زمینه‌های مختلف افراد نظارت داشته باشند.

به منظور دریافت بهترین عملکرد از کارمندان خود، مهم نیست که آن‌ها را دوست دارید یا نه و حتی مهم نیست که آن‌ها شما را دوست دارند یا نه امّا در حقیقت، جستجوی دیدگاه افرادی با دیدگاه‌های کاملاً متفاوت می‌تواند مفید باشد، زیرا آن‌ها ممکن است بتوانند بینش منحصر به فردی ارائه دهند که تفکر جدید را به چالش بکشد و تحریک کند.

به خوبی به آینه نگاه کنید

اگر با شخصی درگیر هستید و به سختی می‌توانید دلیل آن را بفهمید، ممکن است بخواهید به درون خودتان نگاهی کنید. از خود بپرسید چه چیزی در مورد این فرد باعث می‌شود شما حالتان بد شود و آیا اجازه می‌دهید حساسیت‌های شما وضعیتی خارج از تناسب را به وجود آورد؟

آیا کینه می‌تواند در نحوه برخورد شما با این شخص نقش داشته باشد؟

اگرچه تفسیر نادرست اقدامات شخص یا خواندن دلایل باطنی در آن‌ها نیز می‌تواند آسان باشد امّا مهم است که از تعصبات یا تصورات قبلی خود آگاه باشید و در این میان، تشخیص اینکه شما در برخی از موارد مقصر هستید، اولین قدم برای اصلاح یک مشکل است.

دایره اعتماد خود را پیدا کنید

از حمله کردن به هر چیزی پرهیز کنید چراکه فقط شما را خسته و تنهاتر می‌کند و به جای آن، به دنبال یک حامی باشید، زیرا پیدا کردن دوستان مورد اعتماد می‌تواند این احساس را در شما ایجاد کند که شنیده می‌شوید و به شما اجازه می‌دهد که دشواری‌های خود را فراموش کنید.

روی خودتان تمرکز کنید

نکته اصلی این است که شما فقط بر خود و اعمال خود تسلط دارید. به جای اینکه بدانید چقدر شخصی را دوست ندارید یا حتی از دست او عصبانی شوید، روی استراتژی خود برای مدیریت او تمرکز کرده و به این فکر کنید که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا توانایی این افراد در سایه شما محدود شود.

به خودتان اجازه ندهید که قربانی یک شخصی با چنین رفتارها و طینت نادرستی شوید. چرا که آن‌ها ارزشش را ندارند و به یاد داشته باشید، هیچکس نمی‌تواند شما را به پایین بکشاند و شادی شما را بدزدد، مگر اینکه خودتان به آن‌ها اجازه دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید