۱۱ نشانه رفتاری مردان افسرده و غمگین

    کد خبر :1054616
مردان افسرده و غمگین

بسیاری از مردان در زندگی عمیقاً ناراضی هستند. اما آنها حتی متوجه نمی شوند که ناامیدی آنها برای همه اطرافیانشان نمایان است زیرا رفتارهای خاصی از خود نشان می دهند. بیایید ببینیم آنها چه رفتارهایی دارند.

شادی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد. زمانی که شاد هستید، به احتمال زیاد سطوح پایین‌تری از استرس، اضطراب و افسردگی را تجربه می‌کنید.

شما در مقابل لحظات سخت زندگی یک سپر دارید.

به نقل از hack spirit، باور کنید یا نه، شادی می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت جسمانی شما نیز داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد شادتر معمولاً سیستم ایمنی قوی‌تری دارند، فشار خون پایین‌تری دارند و حتی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.

با این حال، بسیاری از مردان در زندگی عمیقاً ناراضی هستند. اما آنها حتی متوجه نمی شوند که ناامیدی آنها برای همه اطرافیانشان نمایان است زیرا رفتارهای خاصی از خود نشان می دهند. بیایید ببینیم آنها چه رفتارهایی دارند.

۱) از تعاملات اجتماعی کناره‌گیری می‌کنند و زمان بیشتری را در تنهایی می‌گذرانند

به گزارش همشهری، جامعه از مردان خیلی انتظار دارد، اما وقتی می‌خواهند نارضایتی خود را بیان کنند، با بی‌تفاوتی مواجه می‌شوند. این اغلب منجر به سرکوب عاطفی می شود، و رسیدگی به احساسات و کنار آمدن با آنها را برای مردان دشوار می کند و منجر به آشفتگی درونی، خشم و ناراحتی می شود.

جای تعجب نیست که بسیاری از مردان از جامعه کناره گیری می کنند و تقریباً تمام وقت خود را در خانه می گذرانند. آنها با احساس تنهایی یا انزوا دست و پنجه نرم می کنند، به خصوص اگر فاقد شبکه حمایتی قوی باشند یا احساس کنند از دیگران جدا شده اند. و بدون ارتباطات معنی دار، به راحتی می توان احساس سرخوردگی و ناراحتی کرد.

۲) چیزهای کوچک به‌راحتی آنها را تحریک می‌کند و بدخلق می‌شوند

برای مردان عمیقاً ناراضی، تنها دو حالت وجود دارد – بی تفاوتی و پرخاشگری. وقتی صبر آنها کم می شود، در مورد آب و هوا غر می زنند، به وای فای کند فحش می دهند، یا به شوخی بی‌غرض یک همکار واکنش نشان می‌دهند.

اینطور نیست که بخواهند بداخلاق باشند. فقط ناراحتی آنها آنها را تبدیل به مین های احساسی کرده است که با کوچکترین تحریکی آماده انفجار هستند.

۳) علاقه خود را به فعالیت‌هایی که زمانی از آنها لذت می‌بردند، از دست می‌دهند، مانند سرگرمی‌ها یا معاشرت با دوستان

این فقط در مورد خود سرگرمی ها یا دوستی ها نیست، بلکه در مورد آنچه که آنها نشان می دهند مانند داشتن هدف، ارتباط و تعلق است. آنها احساس پوچی می‌کنند به دلیل خلاء ناشی از غیبت فعالیت ها و روابطی که زمانی برای آنها شادی و رضایت به ارمغان می آورد.

۴) بیشتر اوقات احساس خستگی می‌کنند و انگیزه‌ای برای انجام کاری ندارند

بسیاری از مردان در چرخه ای بی پایان از خستگی و بی علاقگی گیر کرده اند. آنها احساس می کنند در اتاقی بدون پنجره و بدون در به دام افتاده اند.

۵) مانند گذشته از خود مراقبت نمی‌کنند

آنها به بهداشت خود کمتر از قبل می‌رسند نه به این دلیل که به تمیزی اهمیتی نمی دهند، بلکه تمیز و مرتب نبودن آنها را معذب نمی‌کند.

۶) زیاده‌روی می‌کنند

وقتی مردها در زندگی عمیقاً غمگینند، اغلب به افراط و تفریط به عنوان مکانیزم مقابله متوسل می شوند. زیاده روی ممکن است یک راه حل سریع ارائه دهد، اما مشکل واقعی را برطرف نمی کند.

۷) وظایف یا مسئولیت‌های مهم را کنار می‌گذارند

آیا تا به حال انجام یک کار مهم را به آخرین لحظه موکول کرده اید؟ مردان ناراضی به جای اینکه وظایف خود را به‌موقع انجام دهند، کارهایی مانند پرداخت قبوض، به پایان رساندن یک پروژه در محل کار، یا تمیز کردن خانه را به انتهای لیست وظایف خود می اندازند.

شاید به این دلیل است که وظایف طاقت فرسا به نظر می رسند، یا شاید ساده تر به تعویق انداختن آنها و امید به ناپدید شدن آنها به طور جادویی باشد. اما این احساس آزاردهنده دائمی کار ناتمام به استرس و ناراحتی می افزاید.

۸) همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینند

شما هرگز نمی توانید به طور کامل از لحظات خوب لذت ببرید، اگر بیش از حد نگران اینکه چه چیزی ممکن است اشتباه پیش بیاید، هستید. و نکته این است که ما حتی متوجه آن نمی شویم، اما تا زمانی که یاد نگیرید هر چند وقت یکبار نیمه پر لیوان را ببینید، حتی در درخشان ترین روزها هم نور خورشید را از دست خواهید داد.

۹) عوامل خارجی یا افراد دیگر را مقصر می‌دانند

شاید بدترین چیز این باشد که شما هرگز به خاطر این طرز فکر رشد نمی کنید. هرگز از اشتباهات خود درس نمی گیرید زیرا در ذهنتان، اینها اشتباهات شما نیستند.

۱۰) از رویارویی با مشکلات یا درگیری‌ها اجتناب می‌کنند، به این امید که خود به خود از بین بروند

اجتناب از رویارویی با مشکلات یا درگیری ها، به امید اینکه آنها از بین بروند، یک راه حل موقت است که فقط در دراز مدت اوضاع را بدتر می کند.

مردان ناراضی به جای برخورد رودررو با مشکلات، تصمیم می‌گیرند که سرشان را در شن فرو کنند، به این امید که نادیده گرفتن مشکلات باعث ناپدید شدن آنها شود. با این حال، آنچه اغلب اتفاق می‌افتد این است که مشکلات بیشتر می‌شود و رشد می‌کند و بعداً مقابله با آنها چالش‌برانگیزتر می‌شود.

۱۱) در مورد اهداف خود در زندگی احساس سردرگمی یا عدم اطمینان می‌کنند

اکثر مردان در زندگی رویاها، اهداف و آرزوهایی دارند. آنها می خواهند از خودشان چیزی بسازند. اما برخی از مردان ناراضی به جای مواجهه رودررو با مشکلات خود به مواردی مانند تلویزیون یا بازی های ویدیویی روی می آورند تا از برخورد با واقعیت اجتناب کنند.

این حواس‌پرتی‌ها باعث فرار موقت از چالش‌ها و دشواری‌های زندگی می‌شود، اما تکیه بر عوامل حواس‌پرتی تنها امر اجتناب‌ناپذیر را به تأخیر می‌اندازد و آنها را از پرداختن به علل اصلی ناراحتی باز می‌دارد.

سخن نهایی

ناراضی بودن می تواند فقط یک مرحله از زندگی باشد. اغلب، شما می‌توانید همه چیز را فقط با تشخیص آنچه در حال گذراندن آن هستید تغییر دهید و برای بهتر کردن آن تلاش کنید. تنها راه حلی که دارید این است که علت اصلی ناراحتی را پیدا و با آن مقابله کنید. راه دیگری نیست!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید