یک فروند شناور حامل ۳۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق توقیف شد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۰۹
    کد خبر :890609
یک فروند شناور حامل ۳۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق توقیف شد

مجتبی قهرمانی از انهدام یک باند قاچاق سازمان‌یافته سوخت در بندر کلاهی میناب خبر داد و گفت: در راستای مأموریت ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان، طی یک عملیات ضربتی توسط نیرو‌های دریابانی، یک باند قاچاق سازمان یافته سوخت در بندر کلاهی میناب، شناسایی و منهدم شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، مأموران پایگاه دریابانی بندر کلاهی پس از شناسایی یک فروند شناور لنج حامل ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در منتهی الیه غرب دریای عمان، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی با اشاره به دستگیری ۱۲ نفر از اعضای باند قاچاق سازمان یافته سوخت در جریان این عملیات، تصریح کرد: افراد دستگیر شده با صدور قرار تأمین کیفری جهت تکمیل روند تحقیقات و طی مراحل دادرسی در بازداشت به سر می‌برند.

قهرمانی همچنین با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور‌های دخیل در امر قاچاق نیز به نفع دولت ضبط خواهند شد.

به گزارش ایلنا، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت از زیر چتر امنیتی دستگاه قضایی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبان چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید