یک ایرانی در آمریکا به ۲۳ ماه زندان محکوم شد

    کد خبر :753970

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک قاضی آمریکایی دیروز پنجشنبه یک شهروند ایرانی را به دلیل نقض و دور زدن تحریم‌های آمریکا به ۲۳ ماه زندان محکوم کرده است.

سجاد شهیدیان معروف به سهیل شهیدی -۳۳ ساله- و دستیار او وحید ولی، موسس و مدیر اجرایی شرکت «پیمنت ۲۴» (Payment۲۴) هستند که در اردیبهشت امسال در دادگاه فدرال مینه سوتا طی کیفرخواستی به نقض تحریم‌های آمریکا، پولشویی و کلاهبرداری اینترنتی متهم شدند.

شهیدیان پس از بازداشت در انگلیس به آمریکا فرستاده شد. دادستان‌های آمریکایی اعلام کردند وحید ولی، ۳۳ ساله و مدیر ارشد شرکت پیمنت ۲۴، هنوز آزاد است و تلاش‌ها برای یافتن اطلاعات دقیق از او ناموفق بوده است.

این شرکت که ۴۰ کارمند دارد و دفاتر آن در ایران واقع شده، متهم است در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸، به شهروندان ایرانی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک کرده است تا بتوانند با مشاغل مستقر در آمریکا داد و ستد کنند. برای مثال این شرکت برای خرید نرم افزار‌های رایانه‌ای، مجوز‌های نرم افزاری و سرور‌های رایانه‌ای به شهروندان ایرانی کمک می‌کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در سال‌های اخیر آمریکا با سیاست فشار حداکثری و اعمال تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه تلاش کرده است جلوی هرگونه مبادله اقتصادی ایران با سایر کشور‌های جهان را بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید