یارانه معیشتی ۲۲ بهمن بر اساس دهک‌بندی به روز نشده وزارت تعاون پرداخت شد

    کد خبر :887694
یارانه معیشتی ۲۲ بهمن بر اساس دهک‌بندی به روز نشده وزارت تعاون پرداخت شد

براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، اطلاعات دهک‌بندی‌ها تماماً در اختیار وزارت تعاون است. در واقع لیست آماده شده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط سازمان هدفمندی‌سازی یارانه‌ها دریافت و براساس آن اقدام می‌شود.

در مورد یارانه معیشتی که در روز 22 بهمن ماه پرداخت شد نیز یکی از دفاتر وزارت تعاون لیستی را توسط وزیر تعاون به رئیس جمهور ارائه کردند و این یارانه به 32 میلیون نفر تعلق گرفت. سازمان هدفمندسازی صرفا مجری پرداخت این یارانه‌ها بوده است.

گفتنی است، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نمی‌تواند نفر به نفر افراد را بررسی کند در نتیجه بررسی اعتراضات نسبت به دریافت یا عدم دریافت یارانه نیز به عهده وزارت تعاون قرار دارد. براساس همان لیستی که وزارت تعاون می‌دهد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نسبت به واردن کردن اطلاعات به سیستم و ارجاء آنها به بانک‌ها اقدام می‌کند.

منابع اطلاعاتی جهت این به روزرسانی شامل حساب‌های بانکی، سامانه‌های املاک و خودرو و همچنین درآمدهای افراد می‌شود. اطلاعات یارانه‌ای که 22 بهمن‌ پرداخت شد، براساس داده‌هایی بوده که در گذشته وزارت تعاون در اختیار داشته است و بحث اطلاعات افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز در این زمینه نقش داشته است.

به گزارش تسنیم، با وجو تمام ابهامات موجود در خصوص دهک‌بندی‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوچکترین پاسخگویی در این زمینه نداشته است. به نظر می‌رسد که مدت‌ها از آخرین به روزرسانی دهک‌بندی‌ها گذشته و همچنین معیارهای مشخصی نیز در این زمینه وجود ندارد.

از همین جهت ضروری است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به شفاف‌سازی این موارد اقدام کند و پاسخگوی افکار عمومی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید