یادمان مستندساز معروف برگزار می‌شود

    کد خبر :635969
یادمان مستندساز معروف برگزار می‌شود

انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند «یادمان حمید سهیلی؛ چهل روز بعد» را در خانه هنرمندان، تدارک دیده است.

 

مراسم «یادمان حمید سهیلی؛ چهل روز بعد» از سوی گروه سینمایی «هنر و تجربه» و انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و به مناسبت چهلمین روز درگذشت این مستندساز روز سه‌شنبه 14 آبان‌ماه ساعت 19:30 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

 

در این مراسم که مصطفی شیری مستندساز به عنوان مجری حضور دارد، جعفر صانعی مقدم مدیرعامل موسسه هنروتجربه، ارد عطارپور مستندساز و پژوهشگر و نسرین شکیب همسر زنده یاد حمید سهیلی درباره این هنرمند فقید و آثارش سخنرانی خواهند کرد.

 

پایان بخش این مراسم نیز نمایش فیلم مستند «معماری ایرانی؛ حلقه شوشتر» درباره معماری شهر شوشتر با پژوهش و کارگردانی زنده‌یاد حمید سهیلی خواهد بود.

 

مؤسسه سینمایی «هنر و تجربه» در مراسم نکوداشت حمید سهیلی که سه‌شنبه 21 خرداد به همت انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند برگزار شد ضمن تجلیل از سهیلی قول اکران ویژه آثار وی را داده بود اما در زمانی که برنامه‌ریزی اکران آثار این مستندساز انجام می‌شد، وی دارفانی را وداع گفت و به همین منظور مؤسسه «هنر و تجربه» با همراهی انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند مقدمات برگزاری یادمان حمید سهیلی را همزمان با چهلمین روز درگذشت وی تدارک دید.

 

حمید سهیلی از کارگردان پیشکسوت سینمای مستند ایران، 30 شهریورماه سال جاری در سن 71 سالگی درگذشت.

به گزارش تسنیم، حمید سهیلی یکی از شناخته‌شده‌ترین مستندسازان سینمای ایران در حوزه مستند معماری بود فعالیت خود را از سال 53 و با دستیاری مجموعه‌های تلویزیونی «آتش بدون دود» و «سفرهای دور و دراز هامی و کامی» آغاز کرد.

 

او سپس به مدت چهار دهه در حوزه مستند مشغول به فعالیت شد و مجموعه‌های متعددی در زمینه‌های فرهنگ و هنر ایرانی به تصویر کشید؛ از آثار موفق این مستندساز می‌توان از «بسوی سیمرغ»، «معماری ایرانی»، «رابطه‌های پنهان»، «بافت قدیم شهرهای ایران» و… را نام برد. «قزوین» آخرین فیلم مستند این هنرمند است.

 

طراحی پوستر یادمان حمید سهیلی را بهزاد خورشیدی برعهده داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید