آیا خانه هنرمندان در آستانه ورشکستگی است؟

    کد خبر :736399

حسین مسافرآستانه، مدیر تماشاخانه ایرانشهر با تایید خبرهای درز کرده درباره مشکلات اقتصادی خانه هنرمندان گفت: خانه هنرمندان ایران هنوز اعلام ورشکستگی نکرده اما با مشکلات اقتصادی بسیار جدی دست به گریبان است.

او ادامه داد: خانه هنرمندان بودجه‌ای مصوب در شهرداری که متولی آن است دارد که البته در شرایط عادی هم کفاف همه هزینه‌های این مکان را نمی‌دهد، اما پیش از این با درآمدهایی که از طریق کافه‌ها، فروشگاه‌ها و گالری‌ها به دست می‌آمد، مابقی هزینه‌های خود را جبران می‌کردیم.

به گزارش ایسنا، مسافر آستانه افزود: با شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری، درآمد خانه هنرمندان به صفر رسیده و در این وضعیت، بودجه مصوب شهرداری پاسخگو نیست.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر درباره از سرگیری فعالیت‌های این تماشاخانه هم توضیح داد: تماشاخانه هم درگیر مسائل اقتصادی است و حتی برای پرداخت حقوق کارکنان خود مساله دارد. با این حال در چند روز آینده تصمیم نهایی را برای از سر‌گیری فعالیت این تماشاخانه می‌گیریم.

وی اضافه کرد: برخی از گروه‌های نمایشی هم برای اجرا در این تماشاخانه اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم درباره چگونگی راه‌اندازی این تماشاخانه به نتیجه برسیم.

آستانه تاکید کرد: همه اصرار بر راه‌اندازی تماشاخانه دارند. البته گروه‌های متقاضی اجرا هم قطعا می‌دانند شرایط اجرا با قبل از کرونا قابل مقایسه نیست و باید با حداقل‌ها کنار بیایند. دبیر جشنواره تئاتر فجر در پایان درباره آخرین وضعیت این جشنواره و انتشار فراخوان آن گفت: همچنان مشغول بررسی هستیم، ولی همان‌طور که همه می‌دانیم شرایط بسیار نابسامانی است و هیچ ثباتی وجود ندارد با این حال امیدوارم برای انتشار فراخوان، به یک جمع‌بندی برسیم. خانه هنرمندان ایران دهه هفتاد راه‌اندازی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید