گوگل به پشتیبانی نرم افزاری از پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال خاتمه می‌دهد

    کد خبر :751457

ماه گذشته، گوگل به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را برای دو گوشی هوشمند پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال درکنار مدل‌های جدیدتر سری پیکسل منتشر کرد و امروز نیز به‌روزرسانی جدیدی همراه‌با آخرین بسته امنیتی برای دو گوشی هوشمند ذکرشده انتشار یافت. درحالی‌که سری پیکسل ۲ از محصولاتی محسوب می‌شوند که برای مدت طولانی پشتبیانی نرم‌افزاری شده‌اند، گزارش‌ها از خاتمه‌یافتن پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل از پیکسل ۲ و ۲ ایکس ال خبر می‌دهند.

درواقع از دسامبر ۲۰۲۰ دیگر آپدیتی برای سری پیکسل ۲ منتشر نمی‌شود. انتظار می‌رود مانند گوشی هوشمند پیکسل، سری پیکسل ۲ نیز به‌روزرسانی ماه نوامبر را دریافت نکند؛ اما در ماه دسامبر به‌روزرسانی به‌همراه بسته امنیتی ماه نوامبر و دسامبر برای دو محصول سری پیکسل ۲ منتشر شود. به‌روزرسانی ماه اکتبر برای پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال ویژگی‌های زیر را به‌همراه داشت:

برطرف شدن برخی ایرادات در هنگام بوت شدن دستگاه
برطرف شدن باگ‌های مرتبط با اعلانات تماس‌های ورودی
برطرف شدن باگی که مانع چرخش خودکار آیکون‌ها در زمان چرخش صفحه‌نمایش می‌شد
برطرف شدن مشکلات مرتبط با عدم دریافت دستورها مبتنی بر ژست‌های حرکتی در صفحه لانچر

گوگل سه سال پیش سری پیکسل ۲ را معرفی کرد که مدل اول، صفحه‌نمایشی ۵ اینچی داشت و توسط شرکت HTC طراحی و ساخته شده بود. مدل دوم را نیز ال‌جی ساخت؛ مدلی که پیکسل ۲ ایکس ال نام داشت و همراه‌با صفحه‌نمایشی ۶ اینچی و طراحی ظاهری مدرن‌تری روانه بازار شد.

به گزارش زومیت، هردو محصول از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ قدرت می‌گرفتند و به‌همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و گزینه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی برای حافظه ذخیره‌سازی به علاقه‌مندان معرفی شدند. اتمام پشتیبانی نرم‌افزاری از پیکسل ۲ و ۲ ایکسل ال گوگل در حالی رقم می‌خورد که زیرمجموعه شرکت آلفابت چندی پیش پیکسل ۵ و پیکسل 4a مدل 5G را معرفی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید