گوشی تاشو گوگل بزودی با پردازنده تنسور معرفی می شود

  • آرشیو
  • یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۰۶
    کد خبر :836685

گوگل چند سالی می‌شود که به فروش گوشی هوشمند تحت برند پیکسل می‌پردازد. اخیرا نیز دو گوشی پیکسل 6 و پیکسل 6 پلاس توسط این شرکت مطرح فناوری رونمایی شد و البته جزئیات کاملی دردسترس قرار نگرفت.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– روز گذشته قطعه کد کشف شده در اپلیکیشن دوربین جدید گوگل درون بتای چهارم اندروید 12 نشان داد که دوربین اصلی اسمارت‌فون‌های آینده پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو احتمالا از سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی ساخت شرکت سامسونگ استفاده خواهد کرد.

تجزیه و تحلیل این کد توسط یک توسعه‌دهنده نشان داد که حداقل 4 مدل از دستگاه‌های آینده گوگل مجهز به مودم اگزینوس 5G سامسونگ خواهند بود. بر اساس توئیت یک خبرچین با شناسه cstark27، دستگاه‌های Oriole، Raven، Passport و Slider در واقع 4 مورد از 5 دستگاهی هستند که از ماژول مودم با شناسه g5123b استفاده می‌کنند. اکنون می‌دانیم که Oriole و Raven در واقع اسامی رمز داخلی اسمارت‌فون‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به‌شمار رفته و این هندست‌ها ظاهرا مجهز به مودم 5G ساخت سامسونگ خواهند بود. بدین‌ترتیب فهرست مشخصات پیکسل 6 توسط تولیدات سامسونگ تقریبا تسخیر شده است.

با این‌حال دستگاه اسرارآمیز Passport گوگل ظاهرا همان اسمارت‌فون تاشو پیکسل فولد خواهد بود. اکنون مدتی است که غول جستجوگر روی توسعه این محصول کار می‌کند. تحلیل‌گران صنعتی و ناظران پیش‌بینی می‌کنند که این هندست در فصل پاییز عرضه خواهد شد. رد پای سامسونگ در این محصول نیز به وضوح قابل رویت است. بر اساس گزارشات، نمایشگر تاشو و مودم 5G مورد استفاده در این هندست توسط شرکت سامسونگ تامین خواهند شد.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا استفاده از مودم سامسونگ به‌معنای استفاده از تراشه Tensor گوگل (مشابه نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون پیکسل 6) خواهد بود؟ موضوع مهم‌تر اینکه آیا گوشی پیکسلی تاشو از سنسورهای دوربین مشابه با پیکسل 6 که تراشه Tensor با محوریت مدیریت آن‌ها طراحی شده است؛ استفاده خواهد کرد؟ آیا گوشی پیکسل فولد قادر به غلبه بر گلکسی زد فولد 3 در مقوله دوربین خواهد بود؟ پاسخ تمامی این پرسش‌ها صرفا پس از انتشار اطلاعات معتبر آزمایشگاهی و جزئیات رسمی از جانب گوگل روشن خواهد شد.

در خصوص تنها نام باقیمانده موسوم به گوگل پیکسل Slider نیز پیش‌بینی می‌شود که این اسم رمز برای اسمارت‌فون پیکسل 5a به‌کار گرفته نخواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست به‌زودی معرفی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید