گنج‌زاده: به خاطر بالاتر بودن از بهترین‌های دنیا احساس غرور می‌کنم

  • ورزشی
  • شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸
    کد خبر :163067

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کاراته گفت: خیلی از بزرگان کاراته دنیا در رنکینگ جهانی پایین‌تر از من هستند و این برای من به عنوان یک ایرانی افتخار است و احساس غرور می‌کنم.
سجاد گنج‌زاده در مورد مسابقات سوپر لیگ کاراته که روز جمعه قرار است برگزار شود، اظهار داشت: روز جمعه هفته سوم مسابقات سوپر لیگ کاراته قرار است برگزار شود. به هر حال ما لیگ بسیار خوبی داریم که در این لیگ بازیکنان بزرگی حضور دارند و به رقابت خواهند پرداخت. خداراشکر امسال اسپانسرهای خوبی به سوپرلیگ ورود کرده‌اند، یک مقدار از لحاظ مالی شرایط نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است. حضور مدال‌آوران جهانی و آسیایی در مسابقات سوپرلیگ باعث شده رقابت در بین تیم‌ها حساس شود. حضور تیم تعاون، نفت و دانشگاه آزاد با کادر فنی و بازیکنان خوبی که دارد مسابقات را واقعاً حساس کرده‌ است. امیدوارم تیم دانشگاه آزاد نشان دهد که خیلی بهتر از تیم‌های دیگر است.

گنج‌زاده در پاسخ به این سوال که به نظر شما برگزاری لیگ به چه اندازه برای آماده‌سازی کاراته‌کاها تأثیر دارد، گفت: در طول مدتی که ما اردوی تیم ملی نداریم مسابقات برون مرزی اعزام نمی‌شویم لیگ بهترین فرصت است که بچه‌های ما در گردونه مسابقات در اوج آمادگی باشند. برگزاری سوپرلیگ باعث می‌شود کاراته‌کاها رها نشوند و آمادگی خود را حفظ کنند.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کاراته در پاسخ به این سوال که گویا قرار است در اولین مرحله لیگ کاراته‌وان پاریس در سال ۲۰۱۸ تیم ملی حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: لیگ‌های کاراته‌وان در سال ۲۰۱۸ از بهمن‌ماه آغاز خواهد شد و اولین مرحله این رقابت‌ها که اتفاقاً بسیار حائز اهمیت است به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد. ان‌شاالله تیم ملی با تمام قدرت در این مسابقات شرکت کند و بتوانیم مثل همیشه بهترین مدال‌ها را کسب کنیم و سربلند از تاتامی لیگ جهانی بیرون بیاییم. واقعیت این است که از لحاظ کسب امتیاز، حضور در لیگ‌های جهانی بسیار مهم است، باید تلاش کنیم با حضور در لیگ‌های جهانی امتیاز کسب کنیم و هرچه زودتر سهمیه حضور در المپیک را به دست بیاوریم.

گنج‌زاده در پاسخ به این سوال که برای کسب سهمیه المپیک آیا مشخص شده است که در چند مرحله لیگ جهانی باید شرکت کنیم تا امتیاز لازم برای حضور در المپیک توکیو را کسب کنیم، گفت: هنوز ۱۰۰ درصد شرایط حضور در المپیک را اعلام نکرده‌اند و به همین دلیل کسی نمی‌داند که به چه صورت باید امتیاز جمع کنیم تا در المپیک توکیو حضور داشته باشیم. ما باید در تمام لیگ‌های جهانی شرکت کنیم و امتیاز جمع کنیم تا پس از اعلام شدن شرایط هیچگونه مشکلی نداشته باشیم، باید تمام تمرکز ما کسب امتیاز باشد. فدراسیون برنامه‌ریزی می‌کند در صورت نیاز طبق قوانین جهانی در لیگ‌های کاراته‌وان شرکت می‌کنیم، اگر نیاز باشد در تمام مراحل شرکت می‌کنیم، اگر نیازی نباشد در مسابقاتی شرکت می‌کنیم که امتیازات آن لازم و ضروری است.

گنج زاده در واکنش به اینکه به عنوان نفر اول کاراته‌کای سنگین وزن کشورمان با کسب بالاترین امتیاز همچنان در صدر رنکینگ جهانی قرار دارد، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم با اینکه در ۳ مرحله آخر مسابقات لیگ جهانی کاراته‌ وان شرکت نکرده‌ام، اما با فاصله‌ بسیار زیادی از حریفانم در جایگاه اول رنکینگ جهانی قرار دارم، اما باید به این موضوع اشاره کنم که نباید حریفانم را دست کم بگیرم، به هر حال حریفانم نیز تلاش می‌کنند و این برای من خطرناک است. من تمام تلاشم را می‌کنم تا روزی که هستم به عنوان نفر اول رنکینگ جهانی باشم، خوشحالم از اینکه به عنوان یک ایرانی نفر اول رنکینگ دنیا هستم، خیلی از بزرگان کاراته دنیا در رنکینگ جهانی پایین‌تر از من هستند و این برای من به عنوان یک ایرانی افتخار است و احساس غرور می‌کنم. برای رسیدن به این جایگاه خیلی سختی کشیدم تا این جایگاه را به دست بیاورم و به همین راحتی هم دوست ندارم این جایگاه را از دست بدهم.

به گزارش فارس ،گنج‌زاده در پاسخ به این سوال که گویا برای برگزاری سمینار آموزشی از سوی کشورهای سوئیس و برزیل دعوت‌نامه دریافت کرده‌ای، آیا برای بحث آموزش راهی این دو کشور خواهی شد یا خیر، گفت: از کشورهای سوئیس و برزیل برای برگزاری سمینار دعوت شده‌ام، اما به دلیل نزدیک بودن زمان آغاز اردوهای تیم ملی و حضور در لیگ جهانی کاراته‌وان پاریس فرصت حضور در این کشورها را ندارم و ان‌شاالله در مراحل بعدی در خدمت آنها خواهم بود، فعلاً می‌خواهم روی حضور در اردوهای تیم ملی به کسب مدال تمرکز کرده‌ام.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید