گنجی: اگر همین سه برنز، نقره می‌شد کسی دیگر انتقاد نمی‌کرد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ۹:۳۶
    کد خبر :403452

گنجی، مربی سابق تیم ملی کشتی جوانان گفت: وقتی کشتی‌گیر در ۱۰ ثانیه آخر می‌بازد، دیگر رسول خادم باید چه کار بکند؟

امیر گنجی در خصوص نتایج تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی مجارستان اظهار داشت: مگر آن زمان که بچه‌ها مدال می‌گرفتند و قهرمان می‌شدند پاداش و توجهی به این رشته می‌شد که حالا همه فدراسیون و تیم ملی را نقد می‌کنند و همه را مورد کم‌لطفی قرار می‌دهند. تا وقتی کسانی از خودِ مجموعه کشتی هستند که با قصد و غرض انتقاد می‌کنند و صرفا می‌خواهند خودشان بیایند، کشتی همین وضعیت را خواهد داشت.

وی ادامه داد: رئیس فدراسیون، مربیان تیم ملی و کشتی‌گیران در معرض بیشترین استرس و فشار روانی بودند، اینها هیچ‌کدام در نتیجه‌ای که حاصل شده، بی‌تاثیر نیست. حریفان ما در آرامش و با امکانات مناسب تمرین می‌کنند اما کشتی‌گیر ما تمام فکر و ذکرش باید مشکلات زندگی و معیشتی‌اش باشد. کشتی‌گیر مدال هم بگیرد وقتی دارد از مسابقه به کشور برمی‌گردد می‌داند مسابقه و مدال تمام شده و حالا او هست و مشکلات مادی‌اش. این‌ها مدال هم بگیرند فایده‌ای ندارد. کدام مسئولی از تیم ملی حمایت کرد؟ همین ارز ثانویه، نه به موقع آمد و نه با رقم مناسب. تمام سنگینی و فشار کار روی رسول خادم است. البته هیچ‌ آدمی کامل نیست و حتما اشتباهاتی هم دارد. رسول خادم هم از این قاعده مستثنی نیست چه فنی و چه ریاستی.

دارنده مدال طلای جوانان جهان و عضو تیم ملی در مسابقات جهانی 2005 بوداپست که به دلیل مصدومیت مدال این مسابقات را از دست داد، تاکید کرد: مسئله این است که ما حتما باید سه فینالیست در جهانی داشته باشیم. وقتی کشتی‌گیر در 10 ثانیه آخر می‌بازد، دیگر رسول خادم باید چه کار بکند؟ اگر همین سه برنز، حتی به سه نقره هم تبدیل می‌شد حالا کسی حرف از شکست نمی‌زد. خادم که نمی‌توانست برود روی تشک جای بچه‌ها کشتی بگیرد. این اشتباه کشتی‌گیران‌مان هم بود که فینالیست شدن را به راحتی از دست دادند. اگر این 10 ثانیه را هم فرار می‌کردند کشتی تمام می‌شد. البته برخی هم مثل باقر یخکشی به خاطر کم‌تجربگی باختند یا مصطفی حسین‌خانی که این‌بار داشت جردن باروفس را شکست می‌داد اما در ثانیه‌های آخر نتیجه را واگذار کرد.

امیر گنجی با اشاره به شکست حسن یزدانی مقابل کشتی‌گیر آمریکایی تصریح کرد: او باید بابرنامه‌تر از این کارش را دنبال کند که سال آینده بتواند تیلور را شکست دهد. او می‌خواست کشتی‌گیر آمریکایی را هم 10 –هیچ ببرد و به همین دلیل نتوانست نتیجه را مدیریت کند وگرنه به راحتی می‌توانست امتیازاتش را حفظ کند.

به گزارش تسنیم ،وی در مورد وزن 97کیلوگرم نیز گفت: بهتر از گلیج نداشتیم که به مسابقات جهانی برود. ضمن اینکه سطح رقابت‌های این وزن هم چند سال است که خیلی سنگین شده و مدال گرفتن در این وزن سخت است. به هرشکل کشتی یک بار روی خوشش را به آدم نشان می‌دهد مثل محمد بنا، یک روز هم بخش بدش را نشان می‌دهد و همه به فدراسیون و کشتی‌گیر و مربی فحش و ناسزا می‌دهند اما اگر رسول خادم نباشد هیچ کسی در این وضعیت اقتصادی نمی‌تواند کشتی را اداره کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید