گفتگوهای امنیتی – دیپلماتیک آمریکا و چین در واشنگتن

    کد خبر :410848

گفتگوی دیپلماتیک و امنیتی آمریکا و چین در سطوح بالا که قرار بود ماه اکتبر در شهر پکن برگزار شود، روز جمعه در شهر واشنگتن دی. سی. برگزار خواهد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور و چین گفتگوهای امنیتی و دیپلماتیک سطوح بالای خود را که قرار بود ماه اکتبر در شهر پکن برگزار شود، روز جمعه در شهر واشنگتن دی. سی برگزار خواهند کرد.

در این گفتگوهای دوجانبه، «مایک پمپئو» و «جیمز ماتیس» وزرای خارجه و دفاع آمریکا با «یانگ جیچی» عضو کمیته اجرایی حزب کمونیست چین و «وی فنگهه» وزیر دفاع این کشور شرکت خواهند داشت.

گفتنی است که دولت چین ماه گذشته اعلام کرد که دوطرف در مورد برگزاری دومین دور از گفتگوهای امنیتی- دیپلماتیک در ماه اکتبر توافق کرده بودند، اما بنا به درخواست مقامات واشنگتن و در بحبوحه تشدید تنشها بر سر تجارت، بحث تایوان و دریای چین جنوبی این نشست به تعویق افتاد.

از سوی دیگر، طبق برنامه ریزی قبلی قرار بود که جیمز ماتیس با وزیر دفاع چین در ماه اکتبر دیدار کند، اما این برنامه به دلیل وضع تحریمهای واشنگتن بر ارتش چین به بهانه خرید تسلیحات از روسیه لغو شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید