گزارش الجزیره از ابعاد سیاسی سریال گاندو

    کد خبر :803668

الجزیره در گزارشی به حاشیه‌های سریال «گاندو» در ایران پرداخته و ابعاد سیاسی آن را بررسی کرده است.

الجزیره همچنین در این گزارش از «گاندو» به عنوان مجموعه‌ای سنت‌شکن یاد کرده است که برخلاف انتظار بیننده‌های ایرانی، به جای سریال‌های کمدی، در ایام نوروز روی آنتن رفت.

بخشی از گزارش این رسانه‌ی قطری هم به حواشی فصل دوم سریال اختصاص دارد که در آن مدعی شده است: «صرف نظر از موضوعات مطرح‌شده در سریال «گاندو ۲»، آنچه این سریال را در فصل دوم بحث‌برانگیز کرده است، توقف ناگهانی آن در قسمت سیزدهم، قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نیز مذاکرات هسته‌ای با غرب است.»

الجزیره همچنین در این گزارش نوشته است که «توقف پخش «گاندو ۲» با دو واکنش متفاوت مواجه شده» و در این زمینه آورده است که عده‌ای می‌گویند که توقف پخش به دلیل کامل نشدن ساخت سریال و پخش سریع آن در ایام نوروز، آن هم درست قبل از انتخابات به منظور تاثیر بر افکار عمومی درخصوص جناح خاص سیاسی بوده است. گروه دوم نیز با نظری متفاوت معتقدند که پخش سریال «گاندو» به دلیل فشارهای دولت بر صداوسیما متوقف شده است که این اظهار نظر با واکنش دولت و رد این ادعا همراه بوده است.

الجزیره همچنین در ادامه این گزارش، به صحبت‌های جواد ظریف ـ وزیر امور خارجه کشورمان ـ در کلاب هاوس با موضوع سریال «گاندو» و نادرست بودن محتوای آن اشاره کرده است و همچنین صحبت‌های مجتبی امینی ـ تهیه کننده سریال ـ که تاکید کرده «گاندو» بر اساس اسناد واقعی ساخته شده است.

در ادامه این گزارش همچنین با سجاد عابدی ـ کارشناس مسایل امنیتی ـ و محمد صادق نصراللهی ـ استاد دانشگاه امام صادق(ع) ـ درباره سریال «گاندو» گفت‌وگو شده است.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید