گروه «لواء خیبر» مسوولیت حمله به «عین الاسد» را به عهده گرفت

    کد خبر :794561

یک گروه جدیدالتاسیس عراقی که دیشب (چهارشنبه) اعلام موجودیت کرد، مسوولیت دو حمله به کاروان‌های پشتیبانی نظامی ارتش اشغالگر آمریکا و پایگاه «عین الاسد» را برعهده گرفت.

این گروه عراقی که نام خود را “لواء خیبر” عنوان کرده، امروز (پنجشنبه) با انتشار یک بیانیه کوتاه و فیلم حمله‌های خود، ضمن اعلام موجودیت، مسوولیت حمله‌های اخیر به کاروان و مقر نظامیان آمریکایی در خاک عراق را نیز برعهده گرفت.

در این بیانیه به نیروهای اشغالگر آمریکا هشدار داده شده که راهبرد این گروه خروج کامل این نیروها از عراق بوده که از این هدف عقب ننشسته و به حملات خود ادامه خواهند داد.

این گروه جدیدالتاسیس عراقی با انتشار فیلم لحظه پرتاب ۱۰ راکت به پایگاه عین الاسد مقر نظامیان آمریکایی در استان الانبار در غرب عراق، حمله ۱۳ اسفندماه به این پایگاه و همچنین انتشار لحظه هدف قرارگرفتن کاروان پشتیبانی آمریکاییها بوسیله بمب کنار جاده‌ای در تاریخ بیستم بهمن گذشته را برعهده گرفت.

بر اساس اطلاعات منتشره از منابع آمریکایی، در پی حمله‌ای که سامانه‌های دفاعی آمریکایی‌ در رهگیری و انهدام این راکت‌ها ناموفق بودند؛ نیروها برای حفظ جانشان از برج مراقبت خارج شدند؛ همچنین یک نفر که “پیمانکار غیر نظامی” عنوان شد، درپی این حمله کشته شد.

پس از ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق سپاه قدس و یارانش بویژه «ابومهدی المهندس» معاون سابق فرمانده بسیج مردمی عراق در فرودگاه بغداد، گروه‌های مقاومت متعددی در عراق اعلام موجودیت کرده که هدف خود را اخراج کامل نیروهای اشغالگر آمریکایی از کشورشان عنوان می‌کنند.

براساس مصوبه مجلس عراق، تمامی نیروهای بیگانه باید از این کشور خارج شوند، اما ارتش آمریکا به دلیل آنچه که “آموزش های نظامی” عنوان می‌کند، با زورگویی از قانون این کشور سرباز می‌زند.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید