بازدید کمیته امنیتی عراق از پایگاه آمریکایی عین الاسد

    کد خبر :871678

کمیته امنیتی عراق از پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار بازدید کرد و تجهیزات تحویل داده شده به نیروهای عراقی را بررسی کرد.

به گزارش شفقنا، به نقل از المرکز الخبری الوطنی، کمیته امنیتی عراق روز شنبه در بازدید از پایگاه هوایی عین الاسد آمریکا تجهیزات تحویل داده شده به نیروهای عراقی در این پایگاه را بررسی کرد و ادامه نقش کمک رسانی و توانمندسازی ائتلاف بین المللی را تایید کرد.

در بیانیه مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است: در ادامه نتایج گفتگوهای راهبردی و پیگیری اجرای توافق عراق با نیروهای ائتلاف بین المللی مبنی بر خروج کامل نیروهای رزمی ائتلاف از عراق و آغاز کار مستشاران، کمیته فنی-نظامی عراق که شامل مشاور امنیت ملی، معاون فرمانده عملیات مشترک، معاون ستاد ارتش، تعدادی از فرماندهان و مرکزاطلاع رسانی امنیتی بود ، از پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار بازدید کرد.

این بیانیه افزود: این کمیته از مکان‌های جمع‌آوری تجهیزات و پشتیبانی لجستیک بازدید کرد و همچنین بازدید میدانی از مناطق تحت اشغال نیروهای ائتلاف بین‌المللی را انجام داد و مدل‌هایی از سازوکارها و تجهیزات فنی ائتلاف بین‌المللی که تحویل آن به ارتش عراق، دستگاه مبارزه با تروریسم و ​​فرماندهی نیروهای پلیس گارد مرزی را آغاز کردند را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس بیانیه مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق، در این بازدید، ماموریت نیروهای باقی مانده ائتلاف بین المللی در عراق تایید شد که آن ارائه مشاوره، کمک و توانمندسازی به نیروهای امنیتی عراق است.

بر اساس مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از عراق و توافق بغداد- واشنگتن در این خصوص، ۳۱ دسامبر پایان زمان فعالیت نظامی و حضور نیروهای رزمی آمریکا در عراق است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید