گانتز: ایران چالش اول امنیتی ماست

    کد خبر :923728
گانتز: ایران چالش اول امنیتی ماست

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایجاد سیستم یکپارچه دفاع هوایی بین این رژیم و کشورهای عربی متحد آن در منطقه تنها به دلیل تهدیدات پهپادی و موشکی از سوی ایران است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در سفر این هفته «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، وی را در جریان پیشرفت مسئله ایجاد یک اتحاد نظامی منطقه‌ای بر ضد ایران قرار خواهد داد.

گانتز در مراسم فارغ التحصیلی افسران صهیونیست در یکی از کالج‌های این رژیم گفت: اولین چالش امنیتی که همه شما با آن دست و پنجه نرم می‌کنید و با آن مقابله خواهید کرد، مبارزه با تجاوز ایران، اقدامات هسته‌ای ایران، و حفظ قابلیت‌های عملیاتی اسرائیل برای دفاع از خودش، در کنار ایجاد همکاری‌های مختلف است.

وی افزود: دو روز دیگر، رئیس جمهور بایدن به اینجا می‌آید و ما نیروی یکپارچه‌ای را که با شرکای خود در سراسر منطقه برضد ایران در حال ایجادش هستیم، به او نشان خواهیم داد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود که تشکیلات دفاعی این رژیم «وظیفه توسعه این همکاری‌ها در سال‌های آینده را به عنوان ابزار اصلی مهار تجاوز ایران در منطقه بر عهده خواهد داشت».

گانتز اخیراً از تلاش‌های آمریکا برای ایجاد یک پیمان دفاع هوایی منطقه‌ای بین رژیم صهیونیستی و متحدان عربش در منطقه در برابر به اصطلاح تهدید پهپادها و موشک‌های ایران صحبت کرده بود. طبق گزارش‌ها، کشورهای عضو چنین اتحادی شامل امارات متحده عربی، مصر، اردن، بحرین، عربستان سعودی و قطر می‌شوند.

اتحاد یادشده که گانتز آن را «دفاع هوایی خاورمیانه» (MEAD) نامیده است، برای اتصال سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با مسئله ادعایی استفاده روزافزون ایران از پهپادها و موشک‌ها در خاورمیانه است.

ایده ایجاد یک سیستم دفاع هوایی مشترک بین رژیم صهیونیستی و همسایگان عرب آن جدید نیست و پیشتر در جریان نشست نقب وزرای خارجه رژیم صهیونیستی، آمریکا، امارات متحده عربی، بحرین، مراکش و مصر در ماه مارس مطرح شد. همچنین گزارش شده است که بر اساس گفتگوهای صورت گرفته بین ایالات متحده و عربستان سعودی، امید واشنگتن نسبت به ریاض با برداشتن گام‌هایی توسط عربستان در جهت عادی سازی روابطش با رژیم صهیونیستی افزایش خواهد یافت.

 مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید