کیهان: چرا بازار‌ها باز است، اما مساجد تعطیلند؟

    کد خبر :709662

از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته که خبر شیوع کرونا در کشورمان منتشر شد، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و در ادامه اماکن عمومی همچون بوستان‌ها، سینماها، بازار‌ها و صنوف غیرضروری نیز دچار تعطیلی شدند. بقاع متبرکه و حرم‌ها در کشورمان که همواره مأمن و محل حضور مردم مومن کشورمان هستند و همچنین مساجد که بر اساس گزارش مطرح شده در ستاد مقابله با کرونا سهم کمی به نسبت برخی دیگر از اماکن عمومی یا حمل‌ونقل عمومی در شیوع کرونا داشته‌اند نیز از این موضوع مستثنی نشدند و تاکنون بسته مانده‌اند.

این در حالی است که با وجود این تعطیلی، مساجد کشورمان در ایام سخت کرونایی تبدیل به قرارگاه‌های جهادی مبارزه با کرونا و محل تولید و تدارک مایحتاج مراکز درمانی یا اقلام مورد نیاز نیازمندان خسارت‌دیده از کرونا شده‌اند.

در روز‌های گذشته به مرور مجوز فعالیت واحد‌های صنفی و مراکز خدماتی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده و حتی اماکنی همچون پاساژ‌ها و بازار‌ها و بوستان‌ها نیز به روی مردم باز شده‌اند و کم کم دامنه این بازگشایی‌ها بیشتر خواهد شد.

در این بین با رسیدن ماه مبارک رمضان بازگشایی مساجد و حرم‌ها و بقاع متبرکه کشور البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های موجود به یک خواسته مهم و مورد انتظار مردم کشورمان تبدیل شده است.

روزنامه کیهان نوشت: تا کنون زمزمه‌هایی از بسته ماندن مساجد و حرم‌های مطهر تا حداقل ۱۵ اردیبهشت به گوش می‌رسد، اما این سؤال در بین مردم مطرح می‌شود که چطور حضور مردم در پاساژ‌ها یا بوستان‌ها و بسیاری از موارد دیگر که این روز‌ها شاهد آن هستیم بلا مانع است، اما اماکن متبرکه و مساجد که سهم کمی در شیوع کرونا داشته‌اند و با رعایت اصول و موازین بهداشتی از بسیاری از اماکن دیگر قابل کنترل‌تر هستند باید همچنان بسته بمانند؟!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید