کیا سونت LX، هاچ بک کراس کره ای معرفی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ ۲۳:۳۶
    کد خبر :839244

پس از نمایش در قالب یک کانسپت در فوریه 2020، فروش نسخه تولیدی کیا سونت از 18 سپتامبر در کشور هند آغاز شد. هرچند این مدل برای نخستین بار در هند رونمایی شد، اما کیا برای صادرات آن هم برنامه­‌ریزی کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– اکنون شعبه کیا در آفریقای جنوبی با معرفی تریم جدید LX برای سونت، تنوع نسخه­‌های قابل انتخاب از این کراس‌اور محبوب را افزایش داده است. این تریم جدید در جایگاهی پایین‌تر از تریم پایه قبلی یعنی EX قرار گرفته و باعث شده تعداد تریم­‌های کیا سونت در بازار این کشور به چهار افزایش یابد. با اضافه شدن تریم LX، به نظر می­‌رسد طیف گسترده‌تری از اقشار جامعه توانایی خرید این مدل را پیدا کنند.

کیا سونت در بازار آفریقای جنوبی به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بنزین‌سوز مجهز شده که 114 اسب­‌بخار قدرت و 144 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا CVT به چرخ‌های جلو انتقال می­‌دهد.

در آفریقای جنوبی تنها از سه ماه پیش آغاز شده، ولی خودروساز کره‌­ای اعلام نموده که در همین مدت کم، سونت به یکی از گزینه‌های محبوب در میان مشتریان تبدیل شده است. با وجود آن که تریم LX به عنوان نسخه پایه این خودرو معرفی شده است، ولی فهرست امکانات رفاهی آن چندان هم محدود نیست و مواردی شامل نمایشگر 8 اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، شیشه‌­ها و آینه­‌های جانبی، رینگ‌های 15 اینچی فولادی، سیستم صوتی با شش بلندگو، چراغ‌های خودکار، دوربین دنده عقب، روکش چرم و پارچه صندلی­‌ها را به همراه دارد. در بخش ایمنی هم ABS و EBD، دستیار شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای سرنشینان جلو و استاندارد ایزوفیکس صندلی کودک برای کیا سونت LX پیش­‌بینی شده است.

آقای استفان کراس، مدیر فروش و بازاریابی کیا در آفریقای جنوبی با اشاره به محبوبیت کیا سونت در میان مشتریان، تریم LX را مناسب افرادی دانسته که به دنبال خرید نخستین خودروی کراس‌اور خود هستند.

قیمت کیا سونت در بازار آفریقای جنوبی از 17,840 دلار برای نسخه دنده‌ای از تریم LX آغاز می‌شود و تا 20,550 دلار برای تریم EX مجهز به گیربکس CVT افزایش می‌­یابد. شرکت کیا برای تمام نسخه‌­های مدل سونت، گارانتی 5 ساله بدون محدودیت کیلومتر درنظر گرفته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید