کمیسیون فیلم عربستان میزبان یک رویداد سینمایی

    کد خبر :990607
کمیسیون فیلم عربستان میزبان یک رویداد سینمایی

کمیسیون فیلم عربستان میزبان رویدادی با محوریت بحث درباره نقش فیلم در مستندسازی جوامع شده است. همچنین میزگردهایی نیز برگزار خواهد شد.

کمیسیون فیلم عربستان میزبان بحث درباره نقش فیلم در مستندسازی جوامع شده است. در این رویداد موضوعاتی مانند مسئولیت‌های متخصصان صنعت، اخلاق تولید فیلم و نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری آگاهی جوامع و فرهنگ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این رویداد بخشی از یک سری از میزگردهای در حال انجام است که توسط کمیسیون فیلم عربستان سعودی میزبانی می‌شود تا با ایجاد فضاهایی برای گفت‌وگو و اشتراک‌گذاری نظرات، و در عین حال شناسایی و بررسی پیشنهادها و دیدگاه‌ها در مورد توسعه این بخش، ارتباطات را در جامعه فیلم در پادشاهی تقویت کند و از سویی دیگر به ایجاد انگیزه در متخصصان صنعت و سایر افراد علاقمند به فیلمسازی کمک بکند.

در این رویداد همچنین، میزگردهایی توسط کمیسیون فیلم عربستان برگزار خواهد شد که با هدف تقویت ارتباطات در جامعه فیلم طراحی شده است.بنابر اعلام رسانه‌های عربستانی، کمیسیون فیلم عربستان در 30 آوریل میزبان یک میزگرد درباره مستندسازی تجربیات فردی و اجتماعی در مورد فیلم خواهد بود.

بنابر اعلام کمیسیون فیلم عربستان، مسئولیت‌هایی که متخصصان صنعت فیلم، مانند کارگردانان، تهیه کنندگان و نویسندگان فیلم، در ارتباط با جوامع خود، اخلاق تولید فیلم و نقش رسانه‌ها در شکل دادن به درک عمومی از جوامع و فرهنگ دارند، در این رویداد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین یکی از هدف‌ها در این رویداد، تأکید بر نقش مهم رسانه‌ها و راه‌هایی است که از طریق آن می‌توان هویت جوامع را از طریق سینما حفظ کرد. این کار با بررسی تجربیات مستند فیلمسازان و دیدگاه‌های شخصی آنها و بحث در مورد توسعه نظریه‌ها و عملکردهای انتقادی انجام می‌شود.

براساس این گزارش، شهر جده این ماه میزبان کارگاهی با عنوان “هنر استاپ موشن” بود تا در مورد سبک انیمیشن با کارشناسان صنعت با همکاری سالیوود بحث و بررسی شود.

به گزارش تسنیم، همچنین در ماه مارس، منتقدان سینما در اولین کنفرانس نقد فیلم که در منطقه البلد جده و توسط کمیسیون فیلم عربستان با مشارکت دوسالانه هنرهای اسلامی این شهر برگزار شده بود، گرد هم آمدند تا درباره آینده سینمای عربستان با تمرکز بر «معنویت» بحث کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید