کف نرخ از روی بلیت هواپیما برداشته شد

    کد خبر :880607
کف نرخ از روی بلیت هواپیما برداشته شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو شدن مصوبه ابلاغی انجمن شرکتهای هواپیمایی درباره تعیین کف نرخی بلیت هواپیما خبر داد و گفت: هیچ کدام از شرکتهای هواپیمایی مجاز به تعیین کف نرخی یا فروش بلیت بالاتر از آن نیستند و در صورت مشاهده تخطی با متخلفین برخوردخواهد شد.

چندی پیش خبرهای منتشر شد مبنی بر اینکه ایرلاینها و آژانسهای مسافرتی داخلی براساس ابلاغیه ای از سوی انجمن شرکتهای هواپیمایی موظف شدند که قیمت بلیت هواپیما را در پروازهای داخلی پایین تر از ۶۰۰هزار تومان نفروشند. این موضوع واکنشهای متعددی را از سوی مردم به دنبال داشت و محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این باره به ایسنا گفته بود این سازمان به عنوان دستگاه حاکمیتی مخالفتی با کاهش قیمت بلیت هواپیما و ارزان‌فروشی آن ندارد به شرط آنکه امنیت پرواز و مسافران هوایی به مخاطره نیافتد.

این درحالی است که به نظر می رسد در روزها و هفته گذشته ایرلاینها برای خودشان کف نرخی ۶۰۰ هزار تومانی را تعیین کرده بودند که باعث ورود سازمان هواپیمایی به این موضوع شده است.

میراکبر رضوی در اینباره اظهار کرد: در روزهای اخیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با ابلاغ صورتجلسه ای به شرکتهای هواپیمایی با تعیین کف نرخی، حداقل قیمت فروش بلیت در پروازهای داخلی را ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود.

وی افزود: با توجه به مغایرت صورتجلسه فوق با آخرین مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری مبنی بر حذف کف نرخی از قیمت بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری موضوع فوق را پیگیری و براین اساس، انجمن شرکتهای هواپیمایی با ارسال نامه ای خطاب به مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی مصوبه فوق را ملغی کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: تمامی شرکتهای هواپیمایی موظف هستند ضمن حذف کف نرخی از قیمت بلیت و اعلام مراتب به تمامی کانالهای فروش وتوزیع خود، بلیت پروازهای داخلی را حداکثر تا سقف نرخی تعیین شده به تفکیک مسیرهای پروازی که در تارنمای انجمن شرکتهای هواپیمایی جهت اطلاع عموم منتشر شده است بفروش برسانند.

به گزارش ایسنا، رضوی تصریح کرد: هیچ کدام از شرکتهای هواپیمایی مجاز به تعیین کف نرخی یا فروش با قیمت بالاتر از نرخ اعلام شده نیستد و در صورت مشاهده تخطی از مراتب فوق، با متخلفین بر اساس قوانین ومقررات موضوعه برخورد خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید