کشف 21 تن مواد مخدر در پایتخت

    کد خبر :693961

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از کشف 21تن مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند با بیان اینکه عزم پلیس در مبارزه با سواداگران مرگ جدی و برابر قانون قاطع و شدید است، خاطرنشان کرد: هیچ نقطه‌ای از شهر تهران برای جولان قاچاقچیان موادمخدر امن نیست، چرا که با همت و تلاش کارکنان خدوم و اشرافیت اطلاعاتی که مجموعه پلیس دارد، متهمان مواد مخدر در کوتاه‌ترین زمان دستگیر می‌شوند.

سرهنگ حسنوند از اجرای طرح مبارزه با موادمخدر در محلات خبر داد و بیان کرد: در راستای پاک سازی محلات و نقاط آلوده به تهیه و توزیع موادمخدر، با اجرای 416طرح محله محور و ارتقاء امنیت اجتماعی تاکنون 16هزار و 927 خرده فروش دستگیر شدند.

این مقام انتظامی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون21 تن و 494 کیلوگرم انواع موادمخدر در شهر تهران کشف و در این رابطه 478 قاچاقچی مواد افیونی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از طرح های مهم پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری می توان به طرح ظفر اشاره کرد که تاکنون سه مرحله آن انجام شده است؛ همچنین طرح دره فرحزاد که با تعامل و همکاری دستگاه های ذیربط همچون شهرداری ، قوه قضائیه و …در حال ایجاد تغییرات فیزیکی همچون راه سازی و ایجاد زیر ساخت های لازم جهت جلب مردمی به این منطقه از تهران را داریم و در این راه با اخذ مجوزهای قانونی نسبت به تخریب بافت های غیرمجاز و اغلب حاشیه رودخانه که مامن و پناهگاهی برای تجمع معتادان شده بود اقدام شده است.

حسنوند افزود: ناگفته نماند که این پلیس همچنین از سال گذشته با اجرای پاک سازی منطقه شوش و هرندی تاکنون با اجرای طرح های متعدد و تقریبا یک روز در میان اجازه بازگشت معتادان متجاهر به این منطقه را نداده است و در این اثنا تاکنون 95باب منزل فروشنده مواد باحکم قانونی پلمب شده اند.

وی با بیان اینکه از خرده فروشان قریب به 2 هزار و 563 کیلوگرم موادمخدر کشف شده است، تصریح کرد: در این مدت 2 هزار و 64 دستگاه خودرو و هزار و 29 دستگاه انواع موتورسیکلت از قاچاقچیان موادمخدر و سوداگران مرگ توقیف شده است.

به گزارش فارس ،سرهنگ حسنوند با اشاره به انهدام 63 باند قاچاق مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون، خاطرنشان کرد: دراین مدت 48 هزار و 944 معتاد پرخطر از سطح معابر شهر تهران جمع آوری که از این تعداد8 هزار و 319 نفر پالایش، 19هزار و 620 نفر تحویل گرمخانه خاوران و یک هزار و 447 تبعه کشورهای خارجی و 19 هزار و 558 نفر از معتادان نیز تحویل مراکز بازپروری شدند که این مهم بیانگر افزایش 42 درصدی جمع آوری معتادان متجاهر شهر تهران نسبت به مدت مشابه پارسال است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در این امر، گفت: مبارزه با موادمخدر در شهر تهران بنا به تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ و براساس پاسخگویی به دغدغه و مطالبات به حق پایتخت نشینان صورت می گیرد، چرا که توفیقات پلیس در این عرصه با مشارکت همه جانبه مردم محقق شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید