کرونا صلح می‌آورد؟

    کد خبر :708533

شیوع بیماری کرونا در ایران و کشور‌های عربی، ضمن کاهش تنش‌های سیاسی در منطقه، زمینه مشترکی برای بهبود روابط ایجاد کرده است. دولت حسن روحانی سعی می‌کند از این زمینه مشترک برای توسعه مناسبات ایران با کشور‌های عربی استفاده کند.

روز شنبه، یکم اردیبهشت (۲۰ آوریل) در حالی که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، مشغول رایزنی با مقامات دولت سوریه در دمشق بود، رئیس جمهور حسن روحانی در تماسی تلفنی با شیخ صباح الاحمد جابر الصباح، امیر کویت، بر اهمیت تجدید نظر در اشتباهات «در این شرایط سخت» تاکید کرد.

به گزارش فرارو،سفر ظریف به دمشق و گفتگوی تلفنی روحانی با امیر کویت در شرایطی اتفاق افتاد که حرف و حدیث‌ها پیرامون بهبود روابط ایران و برخی کشور‌های عربی، خصوصا کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس، بیشتر شده است. همزمان با تحرکات دیپلماتیک روحانی و ظریف، که هنوز جزئیات کامل آن‌ها معلوم نیست، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در نشست خبری روز دوشنبه گفت: «از جمله فرصتی‌هایی که کرونا ایجاد کرد تغییر اولویت کشور‌ها و نزدیک شدن مواضع آن‌ها با یکدیگر بود. در منطقه نیز ما شاهد این تغییر اولویت‌ها هستیم. جمهوری اسلامی ایران همواره آماده گفتگو و توسعه روابط با کشور‌های منطقه است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید