کدام دوره باریستا شرکت کنم؟ + راهنمای ثبت نام

    کد خبر :1032248

دوره باریستا یکی از پرطرفدارترین دوره‌های آموزشی است که علاقه‌مندان با شرکت در آن می‌توانند تکنیک‌ها و مهارت‌های بین‌المللی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک باریستای حرفه‌ای را به خوبی یاد بگیرند. برای شرکت در دوره‌های آموزش باریستا احتیاج به هیچ پیش نیازی نیست. یکی از بهترین مدرسان دوره‌های آموزش باریستا، کافی شاپ و میکسولوژی و موسس آکادمی سیدامو (Sidamo) است که مدارک بین‌المللی خود را از مدرسه قهوه ایران و مدرسه باریستا دریافت کرده است، آقای رضا پورمحمودیان نام دارد. در این مطلب قصد داریم درباره اهداف، ویژگی‌ها، مزایا و شرایط دوره تخصصی باریستا و کافی شاپ رضا پورمحمودیان و نحوه ثبت‌نام آنلاین در این دوره صحبت کنیم.

هدف از برگزاری دوره باریستا چیست؟

قبل از اینکه درباره هدف از برگزاری این دوره صحبت کنیم، اجازه دهید کمی راجع‌به باریستا و شغل آن توضیح دهیم. باریستا آقا یا خانمی است که وظیفه آماده کردن نوشیدنی‌هایی را دارد که بر پایه قهوه یا اسپرسو درست می‌شوند. باریستا را با نام‌هایی مانند کافی من قهوه‌چی نیز می‌شناسند. محل کار آن‌ها اغلب کافه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌های دارای کافه و قهوه‌خانه‌هاست.

از مهم‌ترین وظایف یک باریستا می‌توان به مواردی مانند تهیه انواع نوشیدنی‌های گرم موجود در منوی کافی شاپ به‌صورت کاملا تخصصی، آماده کردن سفارش‌ها طبق منو و انتخاب مشتریان کافی شاپ، کنترل میزان کیفیت مواد اولیه مورد نیاز کافه، پاسخ به سوال مشتریان راجع‌به منوی کافه، ارائه راهنمایی‌ها و توضیحات لازم درباره انواع نوشیدنی‌های موجود در منو و … اشاره کرد. افرادی که به این شغل جذاب و هیجان‌انگیز علاقه‌مند هستند، برای تبدیل شدن به یک باریستای حرفه‌ای و متخصص باید در دوره باریستای رضا پورمحمودیان شرکت کنند.

در این دوره تمام مهارت‌ها، تکنیک‌ها و ترفندهای درست کردن نوشیدنی‌های گرم و سرد مبتنی بر قهوه به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود. هدف از برگزاری دوره آموزش باریستا و آموزش کافی شاپ‌، آموزش نیروی کار حرفه‌ای و متخصص برای تامین نیاز کافی‌شاپ‌ها و کافه‌هاست. بعد از به پایان رسیدن این دوره آموزشی به افراد شرکت‌کننده مدرک معتبر بین‌المللی فنی‌وحرفه‌ای ارائه می‌شود.

بهترین دوره باریستا چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دوره آموزش تخصصی باریستا عبارت‌اند از:

عدم نیاز به پیش‌نیاز و مناسب برای افراد مبتدی

افراد علاقه‌مند برای شرکت در این دوره به هیچ پیش نیاز یا دانش قبلی درباره باریستا، قهوه و کافی شاپ نیاز ندارند. تنها چیزی که برای شرکت در این دوره لازم دارید، علاقه‌مند بودن به قهوه و شغل پردرآمد و محبوب باریستایی است. این دوره برای تمام هنرجویان مبتدی با هر سطح سواد و دانشی کاملا مناسب است و بعد از اتمام مراحل آموزشی، آن‌ها را به یک باریستای حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

برگزاری دوره به‌صورت ورکشاپ

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین دوره باریستا این است که به‌صورت ورکشاپ و با استفاده از حرفه‌ای‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز کار در کافی شاپ تحت نظر مدرس برگزار می‌شود. این نوع آموزش میزان آشنایی هنرجویان را با تجهیزات و دستگاه‌های کافی شاپ را افزایش می‌دهد. کاهش استرس و افزایش اعتمادبه‌نفس هنگام کار در محیط واقعی از مزایای دیگر برگزاری دوره به‌صورت ورکشاپ است.

ارائه آموزش‌ها توسط یک مدرس ماهر و باتجربه

بالا بودن سطح مهارت و تجربه مدرسی که مسئول برگزاری دوره تخصصی باریستاست، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا فردی که سال‌ها در این حوزه فعالیت داشته باشد، با تمام ترفندها و فوت‌وفن‌های شغل باریستایی آشناست و مدارک خود را از مراکز معتبری مانند مدرسه باریستا و مدرسه قهوه ایران دریافت کرده است.

ارائه مدرک بین‌المللی و معتبر به شرکت‌کنندگان

مدرکی که بعد از اتمام بهترین دوره باریستا به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود، یک مدرک معتبر و بین‌المللی است؛ مدرک سازمان فنی‌وحرفه‌ای صادر می‌شود. با استفاده از ترجمه این مدرک تخصصی مهارت‌های باریستا در تمام کشورهای جهان می‌توان مشغول به کار شد و درآمدزایی کرد.

از ویژگی‌های دیگر بهترین دوره آموزش تخصصی باریستا می‌توان به مواردی مانند ارائه سرفصل‌های کامل و دقیق به‌همراه جزئیات، محدود بودن ظرفیت کلاس‌ها، امکان تمرین اصولی و علمی شغل باریستایی و اعتبار بالای مدرک برای ورود به بازار کار اشاره کرد.

ثبت‌نام در دوره باریستا برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که اقدام به راه‌اندازی کافه و کافی‌ شاپ می‌کنند، برای آشنایی بیشتر با جزئیات شغل باریستایی و افزایش اطلاعات و مهارت‌های خود می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند‌. این دوره آموزشی برای کسانی که به‌طور ویژه علاقه‌مند به شغل باریستا هستند و قصد دارند از طریق آن به درآمد بالایی دست پیدا کنند نیز، بسیار مناسب است.

شرکت در دوره آموزش تخصصی باریستا، آموزش کافی شاپ و آموزش نوشیدنی برای کسانی که می‌خواهند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند، مناسب خواهد بود. آن‌ها می‌توانند با استفاده از مدرک بین‌المللی ارائه شده در این دوره در خارج از ایران نیز مشغول به کار شوند.

علاقه‌مندان به هنر تولید نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه با شرکت در دوره آموزشی باریستا می‌توانند مهمانی‌های باشکوهی برگزار کرده و با نوشیدنی‌های خاص و خوشمزه از مهمانان پذیرایی کنند. یادگیری نکات آموزشی شغل باریستایی از طریق ثبت‌نام در این دوره برای علاقه‌مندان به شغل‌های پاره‌وقت نیز گزینه بسیار مناسبی است.

آشنایی با سرفصل‌های دوره باریستا و کافی شاپ رضا پورمحمودیان

این دوره آموزشی که از تاریخ 6 آبان تا 9 آبان سال 1402 به مدت 4 روز از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر در آکادمی حنانه واقع در سعادت آباد تهران، بلوار سرو غربی، آسمان پنجم شرقی، پلاک 21 برگزار خواهد شد، شامل سرفصل‌های زیر است:

♦ آشنایی با انواع و اقسام قهوه

♦ آشنایی با روش‌های گرفتن عصاره قهوه

♦ آشنایی با روش‌های دم کردن قهوه

♦ آموزش مقدماتی لاته آرت

♦ آشنایی با نحوه سرو نوشیدنی‌های کافی شاپ

♦ آشنایی با نحوه آماده‌سازی نوشیدنی‌هایی مانند کاپوچینو،‌ آمریکانو، کارامل ماکیاتو، مو‌کا، لاته و …

♦ آشنایی با بهترین متدهای مورد نیاز برای مشتری‌مداری در رستوران‌ها، کافه‌ها و کافی‌شاپ‌‌ها

♦ آشنایی با متنوع‌ترین نوشیدنی‌های سرد و نحوه آماده کردن آن‌ها شامل میلک شیک، ماکتیل، اسموتی و …

♦ آشنایی با روش‌های نوین دکورینگ و گارنیش نوشیدنی‌های سرد

♦ ارائه مفیدترین مطالب در رابطه با طعم‌شناسی تخصصی

♦ آشنایی با نحوه نگارش یک منوی کافی شاپ استاندارد

♦ و …

آقای رضا پورمحمودیان به‌عنوان مدرس دوره باریستا از تجربه بالایی برخوردار بوده و از سال 1390 وارد این حوزه شده است. دریافت گواهینامه پایان‌دوره از خانه باریستا و خانه قهوه ایران و تالیف کتاب طعم‌شناسی به زبان آدمیزاد نشان می‌دهد که آقای پورمحمودیان مهارت و سابقه زیادی در زمینه تدریس باریستا و کافی شاپ دارد. این مدرس موفق شد که در عرض دو سال بیشتر از 400 فرد هنرجو را به باریستاهای حرفه‌ای تبدیل کند. در حال حاضر نیز مشغول تدریس در آکادمی حنانه است. هزینه مورد نیاز برای شرکت در دوره آموزش باریستا، کافی شاپ و آموزش نوشیدنی یا میکسولوژی رضا پورمحمودیان 7,800,000 تومان است.

گذراندن دوره باریستا رضا پورمحمودیان چه مزایایی دارد؟

اگر به شغل باریستا علاقه زیادی دارید، قبل از هرگونه اقدامی حتما در دوره آموزشی رضا پور محمودیان شرکت کنید، تکنیک‌ها و مهارت‌هایی مانند شاخت قهوه، نحوه دیزاین نوشیدنی‌ها، کار با دستگاه‌ها و تهیه نوشیدنی‌های حرفه‌ای را فرا بگیرید و از مزایای این دوره بهره‌مند شوید. از مهم‌ترین مزایای دوره آموزشی آن می‌توان موارد زیر را معرفی کرد:

پیدا کردن سریع شغل

یکی از مزایای مهم شرکت در دوره‌های آموزشی باریستا، کافی شاپ و میکسولوژی این است که به سرعت می‌توان با ارائه مدرک این دوره معتبر شغل پیدا کرد و در یکی از کافه‌ها یا کافی شاپ‌ها به‌عنوان باریستا مشغول به کار شد. در زمان استخدام و جذب نیروی کار برای چنین مشاغلی اولویت با افرادیست که در دوره‌های آموزش تخصصی شرکت کرده‌ و مهارت‌های لازم را آموخته‌اند.

ارتقای سطح شغلی

افرادی که در دوره‌های آموزشی شغل باریستایی شرکت می‌کنند، تمام تکنیک‌ها و ترفندهای درست کردن قهوه را به‌صورت تخصصی یاد می‌گیرند. این آموزش سطح شغلی شرکت‌کنندگان را ارتقا می‌بخشد و آن‌ها را به یک باریستا حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد.

افزایش میزان درآمد

میزان درآمد کسانی که در این دوره آموزشی شرکت کرده‌اند و مدرک گرفته‌اند، نسبت به افرادی که بدون مهارت و تخصص وارد این شغل شده‌اند، بیشتر است. زمانی که کیفیت نوشیدنی‌ها بیشتر باشد، مشتریان حاضرند مبلغ بیشتری برای تهیه یک نوشیدنی باکیفیت به باریستا بپردازند.

افزایش تعداد مشتریان کافه یا کافی شاپ

وقتی با شرکت در دوره باریستا به یکی از حرفه‌ای‌ترین باریستاهای شهر خود تبدیل شوید، در مدت کوتاهی با ارائه نوشیدنی‌های باکیفیت و خوش طعم، تعداد مشتریان کافه خود را افزایش خواهید داد. افزایش تعداد مشتری منجر به بالا رفتن اعتبار کافه و شناخته شدن برند آن می‌شود.

ثبت نام در دوره باریستا از طریق سایت رضا پورمحمودیان

در این مطلب در‌باره هدف از برگزاری دوره آموزشی باریستا، ویژگی‌های بهترین دوره باریستا، معرفی افراد مناسب برای شرکت در این دوره آموزشی، معرفی سرفصل‌های دوره آموزش باریستا، آموزش کافی شاپ و آموزش نوشیدنی آقای رضا پومحمودیان و مزایای گذران این دوره صحبت کردیم. برای ثبت نام در دوره، ابتدا وارد سایت آقای پورمحمدیان شوید و بعد از پر کردن فرم پیش ثبت نام و وارد کردن شماره تماس در پنل، منتظر تماس از سوی کارشناسان باشید. در این سایت امکان دریافت مشاوره رایگان از طریق تماس با شماره‌ تلفن‌های درج شده نیز وجود دارد. با انتخاب دوره آموزشی باریستا آقای رضا پورمحمودیان و ثبت‌نام در این دوره به تمام مهارت‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک باریستا حرفه‌ای دست پیدا خواهید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید