کاهش 50 درصدی ذخیره سدها نسبت به وضعیت نرمال

    کد خبر :950765
سرانه مصرف آب در ایران و اروپا

مدیر بهره برداری از تاسیسات آبفای تهران گفت: تولید آب شرب تهران حدود ۳۳ هزار لیتر و مصرف ۴۰ هزار لیتر برثانیه است که این فاصله ۷ هزار لیتری، از ذخیره مخازن تامین می‌شود.

ملکوتی، مدیر بهره برداری از تاسیسات آبفای تهران اظهار داشت: براساس اطلاعات مرکز کنترل آب تهران، مصرف لحظه‌ای شهروندان ساکن در شهر تهران حدود ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه و حجم ذخیره آب شرب این شهروندان یک میلیون و ۲۳۰ هزار مترمکعب است که با وضعیت نرمال ما حدود ۱۷۰ هزار مترمکعب فاصله دارد.

وی افزود: به دلیل خشکسالی‌های پی در پی که اتفاق افتاده و بارش‌هایی که در پاییز با تاخیر انجام خواهد شد؛ حجم ذخیره سدها، امسال نسبت به سال ۱۴۰۰، نوزده درصد، و سال ۱۳۹۹، پنجاه و دو درصد و با وضعیت نرمال ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیر بهره برداری از تاسیسات آبفای تهران ادامه داد: شهروندان ساکن شهر تهران از مصارف غیرضروری، مانند استفاده از آب شرب برای شستشوی محوطه ها، پارکینگ‌ها و سایر مشاعات خودداری کنند و به فرزندان شان هم این آموزش‌های لازم را بدهند و از آموزگاران و معلمان نیز خواهش می‌شود موارد استفاده صحیح از آب شرب را در کلاس‌های درس به دانش آموزان آموزش دهند تا بتوانیم با کمک یکدیگر از هدررفت منابع جلوگیری کنیم.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید