یک مقام مسئول اعلام کرد؛

کاهش ۳ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری

    کد خبر :651706

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار با اشاره به اینکه ۱۲۷۱بنگاه اقتصادی مشکل دار در شرایط هشدار قرار دارند،گفت:تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در مهرماه ۳ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کریم یاروری با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در هفت ماهه اول سالجاری اشتغال مجدد پیدا کردند، اظهار داشت: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است که به بیمه شدگانی که بیکار می شوند، ماهانه مقرری پرداخت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در مهرماه امسال نسبت به شهریور ماه حدود سه درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: حمایت از بنگاه‌های مشکل‌دار موجب شده تا تعداد برقراری مقرری بیمه بیکاری با روند کند تری نسبت به مدت مشابه افزایش داشته باشد و این امر بر میزان اخراج کمتر از بنگاه‌ها اثر گذار بوده است.

 

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار ادامه داد: با توجه به فعالیت کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انتظار می رود با حمایت از بنگاه‌های مشکل دار شاهد خروج کمتر نیروی کار از بنگاه‌های اقتصاد باشیم.

 

این مقام مسئول در وزارت کار گفت: طی دوره های آموزش‌های فنی و حرفه ای فرصت بسیار گرانبهایی برای مقرری بگیران بیمه بیکاری است تا با مهارت آموزی، تجدید مهارت، باز آموزی مهارت یا ارتقاء تکمیل مهارت نسبت به اشتغال مجدد خود اهتمام ورزند.

 

یاوری گفت: هزینه طی تمامی دوره های آموزش‌های فنی و حرفه ای برای مقرری بگیران بیمه بیکاری رایگان است و تمام هزینه ها توسط حساب بیمه بیکاری پرداخت می شود.

 

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با تاکید بر اینکه ۱۲۷۱ بنگاه اقتصادی مشکل دار شناسایی شده و در شرایط هشدار قرار دارند، گفت: از مجموع بنگاه‌های مشکل دار ۱۱۲۶ بنگاه صنعتی، ۷۵ بنگاه کشاورزی و ۸۰ بنگاه خدماتی هستند.

 

وی تاکید کرد: مهمترین مشکلات درون سازمانی بنگاه‌های اقتصادی شامل کمبود نقدینگی، بدهی معوق ، اختلاف بین سهامداران ، سوء مدیریت و ساختارهای قدیمی است.

 

یاوری افزود: همچنین مهمترین مشکلات برون سازمانی در بنگاه‌های مشکل دار، واردات بی‌رویه کالاهای مشابه، عدم سهولت در تامین مواد اولیه ( تحریم ها)، قاچاق کالا و مطالبات از سازمانهای دولتی است.

 

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار افزود: کارگران در شرایط دشوار در بنگاه‌های مشکل دار خواسته های خود را از مبادی ذیربط و مجاری قانونی مطرح و پیگیری می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید