کاهش قیمت گوشت در بازار

    کد خبر :1027378
قیمت گوشت

 وزارت جهادکشاورزی در هفته‌های اخیر برای جلوگیری از شوک قیمت در نتیجه کاهش عرضه گوشت قرمز تولید داخل سیاست واردات را در پیش گرفته است. ماجرا چیست؟

میزان تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های ایران در شهریور امسال به میزان فروردین امسال برگشته و این روند کاهشی از خردادماه به بعد آغاز شده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، از کل گوشت قرمز عرضه شده در کشتارگاه‌ها در آخرین‌ماه تابستان امسال ۵۲.۹درصد گوشت گاو و گوساله و ۳۶.۶درصد هم سهم گوشت گوسفند و بره و ۸درصد بز و بزغاله بوده و سهم سایر دام‌ها ۲.۵درصد برآورد شده است. این نهاد آماری تأیید کرده در شهریور امسال نسبت به شهریور سال گذشته میزان عرضه گوشت گوسفند و بره ۴۳درصد، بز و بزغاله ۱۳درصد، گاو و گوساله ۲۵درصد و گاومیش ۳۵درصد افت کرده است.

کاهش قیمت در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۱۰ تا ۲۰هزار تومانی قیمت گوشت قرمز در بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: عرضه گوشت داخلی و وارداتی در بازار تداوم دارد و هیچ کمبودی وجود ندارد. علی‌اصغر ملکی افزود: اکنون گوشت گوسفندی مورد نیاز کشور از محل تولید داخلی و وارداتی به‌وفور در حال تامین است و طبق گفته مسئولان قرار است این مهم استمرار یابد.

او می‌گوید: دولت با همه توان در حال تامین و واردات گوشت قرمز گرم، منجمد گوسفندی و گوساله است که همین موضوع باعث شده بازار گوشت گوسفندی روند کاهشی به‌خود بگیرد و تا حدودی به تعادل برسد. او بر تشدید نظارت‌ها بر این بخش تأکید و اضافه‌کرد: به‌تازگی نیز دولت برای حمایت از مصرف‌کنندگان، اقدام به تامین ارز برای تجار به‌منظور واردات گوشت گوساله منجمد از برزیل برای جذب صنف و صنعت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید