سفر گروسی قیمت دلار را کاهشی کرد/ آینده قیمت اسکناس آمریکایی چه خواهد شد؟

    کد خبر :979971
سفر گروسی قیمت دلار را کاهشی کرد

قیمت دلار امروز هم مسیری کاهشی را در پیش گرفته و به کانال ۵۱ هزار تومانی رسیده است. تحلیگران معتقدند کاهش اخیر قیمت دلار ناشی از سیگنال مثبت سفر گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی به ایران بوده است.

اما برای پیش‌بینی روند بلندمدت این اسکناس آمریکایی باید تا بیانیه قطعی آژانس بین‌المللی منتظر ماند. بازار در حال حاضر چشم‌انتظار اخباری است که بتواند وضعیت ایران در مواضع اقتصادی و بین‌المللی بهبود بخشد.

قیمت نرخ های مختلف دلار

به نوشته تجارت نیوز؛ امروز قیمت دلار اسکناس در مرکز مبادله ارز و طلا ۴۳ هزار و ۴۴۳ تومان اعلام شده است. در همین حال قیمت دلار حواله در همین بازار به ۳۸ هزار و ۷۸۷ تومان رسیده است. قیمت این نوع ارز در روزهای اخیر نوسان قابل توجهی را تجربه نکرده است.

قیمت دلار نیمایی برای تخصیص به برخی گروه‌های کالایی نیز همچنان ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است؛ این در حالی است که صرافی ملی نیز مدتی است قیمت دلار و یورو را به روز رسانی نکرده است.

امروز مرکز مبادله ارز و طلا قیمت اسکناس یورو را ۴۶ هزار و ۱۸۶ تومان و قیمت حواله یورو را ۴۱ هزار و ۲۳۷ تومان اعلام کرده است. قیمت یورو در بازار آزاد نیز اکنون ۵۴ هزار و ۳۵۰ تومان است و همسو با دلار مسیری کاهشی را طی می‌کند.

در همین حال قیمت درهم امارات نیز در این بازار برای اسکناس درهم ۱۱ هزار و ۸۲۹ و برای حواله درهم ۱۰ هزار و ۵۶۱ تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت درهم امارات در بازار آزاد امروز ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان بوده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز امروز نوساناتی کاهشی داشته است. نرخ دلار هرات اکنون ۵۰ هزار و ۶۲۰ تومان اعلام شده و قیمت دلار سلیمانیه هم در کانال ۵۰ هزار تومانی به سر می‌برد و ۵۰ هزار ۷۴۰ تومان قیمت دارد.

کارشناسان با توجه به چشم‌انداز افزایشی دلار در سال آینده، معتقدند اگر گشایشی در روابط بین‌المللی ایران ایجاد نشود دلار در طولانی‌مدت مسیری افزایشی را طی می‌کند و ممکن است وارد کانال‌های بالاتر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید