کاهش سرعت سری گوشی آیفون 6 برای اپل دردسرساز شد

    کد خبر :992217
گوشی آیفون 6

جاستین گاتمن بریتانیایی به دلیل کاهش سرعت گوشی‌های هوشمند برای افزایش عمر باتری سال‌ها پیش علیه اپل شکایت کرده است. این رسوایی برای اپل به عنوان باتری گیت شناخته می‌شود.

بازتاب-اپل اعتراف کرده است که برای افزایش عمر باتری، عملکرد گوشی‌های هوشمند آیفون 6 و آیفون 6 اس را کاهش داد. به کاربران اطلاع داده نشد که دستگاه‌هایشان طولانی‌تر و نه کندتر کار می‌کنند. جاستین گاتمن تابستان گذشته در این زمینه از اپل شکایت کرد. جریمه شکایت اولیه از جانب 25 میلیون کاربر که گوشی‌های هوشمندشان کندتر کار می‌کردند، 900 میلیون دلار بود. یک سال بعد، این مبلغ به 2 میلیارد دلار افزایش یافت.

اپل در تلاش است تا این شکایت را لغو کند. وکلای این شرکت مستقر در آمریکا این شکایت را “بی اساس” دانستند. سازنده اعلام کرد که در سال 2017 عذرخواهی کرده و به مشتریان خود برای تعویض باتری گوشی‌های هوشمند تخفیف داده است. حال باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا این موضوع موجب خواهد شد اپل جریمه 2 میلیارد دلاری پرداخت کند.  درباره شرکت اپل باید بیان داشت که اپل یک شرکت فناوری آمریکایی است که در سال ۱۹۷۶ توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد واین تأسیس شد.

گوشی آیفون 6

 این شرکت به طور اصلی در زمینه طراحی و تولید محصولات الکترونیکی مصرفی مانند تلفن همراه، رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، ساعت هوشمند، پخش کننده‌های موسیقی دیجیتال و نرم‌افزارهای مرتبط با آن‌ها فعالیت می‌کند. این کمپانی  با طراحی و تولید محصولاتی همچون آیفون، آیپد، مک بوک، آیواتچ، آیپاد، اپل واچ و… به شهرت جهانی دست یافته است. از ویژگی‌های محصولات اپل، طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا، نرم‌افزارهای کاربردی و قابلیت ارتباط با سایر دستگاه‌های اپل برای تجربه‌ی بهتر کاربران می‌باشد.

حال باید دید آیا این برند کوپرتینویی موفق خواهد شد از جریمه 2 میلیارد دلاری نجات پیدا کند یا اینکه ملزم به پرداخت آن خواهد بود. البته این نخستین بار نیست از اپل شکایتی صورت می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید