کاهش بهای نفت خام در بازار جهانی

    کد خبر :904796
کاهش بهای نفت خام در بازار جهانی

اتحادیه اروپا در روز‌های اخیر اعلام کرده در حال بررسی جدی‌تر گزینه‌های احتمالی برای تحریم نفت روسیه است. این در حالیست که آمریکا هشدار داده هر گونه تحریم نفت روسیه بیش از مسکو موجب آسیب دیدن جدی کشور‌های اروپایی می‌شود. با این وجود، کاهش تقاضای انرژی به دلیل تبعات همه گیری کرونا و نیز افزایش عرضه نفت خام از سوی شرکای آمریکا باعث کاهش بهای طلای سیاه در بازار انرژی شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام برنت دریای شمال امروز با ۱.۶ درصد کاهش به ۱۰۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱.۷ درصد کاهش، ۱۰۲ دلار و ۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

شاخص جهانی نفت برنت دریای شمال ماه گذشته به ۱۳۹ دلار در هر بشکه رسید که بیشترین میزان ثبت شده از سال ۲۰۰۸ تا به امروز است. از طرف دیگر هر دو شاخص نفتی این هفته به دلیل نگرانی بازار از میزان تقاضا در بازاز انرژی حدود ۵ درصد کاهش قیمت را به ثبت رساندند.

صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود پیش بینی کرده رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی نزولی باشد. همچنین گفته می‌شود اگر کشور‌های اروپایی تحریم‌های خود علیه نفت روسیه را اعمال کنند این اتفاق با سرعت بیشتری خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید