کاهش احتمال گرفتار شدن در دام فیشرها؛ با استفاده از رمز یکبار مصرف بانکی

  • حوادث
  • سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۱۳
    کد خبر :653593
کاهش احتمال گرفتار شدن در دام فیشرها؛ با استفاده از رمز یکبار مصرف بانکی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، استفاده شهروندان از رمز یکبار مصرف کارت های بانکی را عاملی مهم در کاهش گرفتار شدن کاربران در دام فیشرها برشمرد.

 

سرهنگ علی محمد رجبی در تشریح این خبر اظهار داشت: رمز دوم موقت ( رمز یکبار مصرف ) به دلیل متغیر بودن، احتمال گرفتار شدن در دام فیشرها را کاهش می دهد و باعث افزایش امنیت کاربران در فضای مجازی می شود.

 

وی خطاب به شهروندان ادامه داد: قبل از دریافت رمز یکبار مصرف با مراجعه به سایت بانک مربوطه، راهنمای فعال کردن رمز یکبار مصرف را دریافت کنید.

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه شهروندان می توانند برای دریافت اپلیکیشن بانک به مارکت های معتبر و یا شعب بانک مراجعه کنند، افزود: نیاز به پرداخت هیچ گونه وجه و یا ثبت نام در سایت خاصی برای دریافت رمز یکبار مصرف، نیست.

 

به گزارش ایسنا، سرهنگ رجبی بیان کرد: تمامی اطلاع رسانی های لازم در این باره از طریق رسانه های جمعی و یا سرشماره های معتبر بانک مربوطه به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به هموطنان توصیه کرد: به پیام ها و درخواست های مشکوک توجه نکرده و در صورت برخورد با هرگونه موارد مبهم، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir اعلام کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید