کارگردان «بتمن» درگذشت

    کد خبر :725055

«جوئل شوماخر» که از طراحی لباس به کارگردانی «بتمن» و «پسران گم شده» رسید، دیروز دوشنبه صبح پس از یک دوره طولانی مبارزه با سرطان، در ۸۰ سالگی در نیویورک درگذشت.

شوماخر پیشینه مُد خود را برای کارگردانی مجموعه‌ای از فیلم‌های شیک در طول دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ آورد که همیشه مورد تحسین منتقدین نبودند اما همچنان مخاطب پسند هستند.

زمانیکه «تیم برتون» به همکاری‌اش با کمپانی «برادران وارنر» پایان داد، شوماخر کارگردانی «بتمن» را در اختیار گرفت. دو فیلم «بتمن و بازگشت شوالیه‌های شنل‌پوش» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های این دوره محسوب می‌شوند. فیلم اول شوماخر با نام «Batman Forever»(بتمن برای همیشه) با بازی «وال کیلمر»، «تامی لی جونز»، «جیم کری» و «نیکول کیدمن» بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در کل دنیا درآمد داشت.

دومین و آخرین فیلم «بتمن» شوماخر «بتمن و رابین» محصول سال ۱۹۹۷ بود و «جورج کلونی» در نقش بتمن و «آرنولد شوارتزنگر» در نقش آقای فریز ظاهر شدند.

به گزارش فارس،چند سال پس از «بتمن»، شوماخر فیلم «شبح اُپرا» را با اقتباس از فیلم موزیکال «اندرو لیود وبر» خلق کرد. این فیلم علی‌رغم نقدهای گوناگون، در سه بخش نامزد جایزه اسکار شد.

شوماخر در سال ۱۹۸۵ سومین فیلم بلند خود «آتش سنت المو» را نویسندگی و کارگردانی کرد.

فیلم بعدی او نیز یک موفقیت بزرگ بود: کمدی ترسناک «پسران گمشده» درباره گروهی از خون آشام‌های جوان که بر شهری کوچک در کالیفرنیا مسلط شده‌اند، با بازی «جیسون پاتریک»، «کیفر ساترلند»، «کوری فلدمن» و «کوری هایم» ساخته شد. موفقیت این فیلم باعث ساخت سریالی طولانی شد.

شوماخر همچنین دو قسمت از سریال معروف «خانه پوشالی» را در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ کارگردانی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید