کاربران توییتر در معرض خطر قرار دارند

    کد خبر :963139
توییتر

توییتر اخیراً با حاشیه‌های بسیاری رو به رو شد و این موضوع تاثیر منفی روی کل شبکه اجتماعی گذاشت. اخیرا یک هکر ادعا کرده است که اطلاعات خصوصی صدها میلیون کاربر این پلتفرم را در اختیار دارد.

بازتاب-یک گزارش جدید بیان کرده است که هکری به طور دقیق اطلاعات حساسی را در مورد 400 میلیون کاربر به دست آورده است که در سال 2021 به طور غیرقانونی دستگیر شد. این داده‌ها با سوء استفاده از یک آسیب پذیری API به دست آمده که از زمان کشف اولیه آن برطرف شد. این هکر با نام «ریوشی» به ایلان ماسک و توییتر پیشنهاد داده است که این داده‌ها را به قیمت گزاف 200000 دلار خریداری کنند. در صورت امتناع، با جریمه سنگین‌تری از GDPR مواجه خواهند شد.

طبق گفته ریوشی در انجمن هک Breached، “بهترین گزینه شما برای جلوگیری از پرداخت 276 میلیون دلار جریمه‌های نقض GDPR مانند فیس‌بوک (به دلیل حذف 533 میلیون کاربر) این است که این داده‌ها را به طور انحصاری خریداری کنید. پس از آن من این موضوع را حذف خواهم کرد. دیگر این داده‌ها را نفروشید.”

توییتر

برای اثبات این موضوع، او حتی نمونه‌ای از داده‌های بیش از 1000 کاربر که شامل تعدادی از افراد مشهور بوده را به اشتراک گذاشت که لو رفت. این اطلاعات حاوی داده‌های حساسی مانند آدرس ایمیل، نام کاربری، تعداد دنبال کنندگان، تاریخ ایجاد و شماره تلفن برخی از کاربران است.

این هکر همچنین اضافه کرد که اگر توییتر از این معامله صرف نظر کند، او همچنین آماده فروش این داده‌ها به چندین خریدار به مبلغ 60000 دلار برای اشخاص ذینفع است. متأسفانه، هنوز مشخص نیست که توییتر چه تصمیمی در مورد این موضوع خواهد گرفت یا حتی اطلاعات خصوصی فاش شده کاملاً دقیق است. بنابراین باید منتظر ماند تا مشخص شود توییتر چه تصمیمی درباره این هک 400 میلیون اتخاذ خواهد کرد.

ایلان ماسک اخیرا بیان داشت که قصد دارد از مدیرعاملی توییتر کنار رود و باید منتظر ماند چه برنامه‌ای در سر می‌پروراند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید