کابینت خطی چیست؟

    کد خبر :978257

کابینت خطی به عنوان یکی از زیباترین انواع چیدمان کابینت در هر خانه‌ای است. آشپزخانه به عنوان قلب خانه‌های امروزی بوده که نقش مهمی در رفاه و آسایش شما خواهد داشت. در گذشته آشپزخانه‌ها به صورتی بوده‌اند که معمولاً در یک نقطه کور از خانه واقع می‌شده و به آنها اندرونی می‌گفتند. اما امروزه آشپزخانه را درست جایی که دسترسی خوبی داشته باشد و در نزدیکی فضای هال یا پذیرایی باشد، قرار می‌دهند. در واقع امروزه دیگر آشپزخانه تنها به عنوان یک محل برای صرف غذا نمی‌باشد؛ چه بسا که بسیاری از افراد خانه سعی می‌کنند زمان بیشتری از وقت خود را در کنار افراد خانواده خود در این بخش از خانه سپری کنند. بنابر این با توجه به اهمیت آشپزخانه و چیدمان دکوراسیون آن قصد داریم در مورد نحوه چیدمان و طراحی کابینت و همچنین قیمت کابینت نئوکلاسیک و مدرن و سایر موارد مرتبط بیشتر صحبت کنیم.

کابینت خطی

کابینت خطی مورد استفاده در آشپزخانه می‌تواند هم زیبایی منحصربه‌فردی را برای خانه شما ایجاد نماید و هم فضای بیشتری ایجاد نماید تا شما بتوانید در آن احساس راحتی داشته باشید. در این مدل آشپزخانه دیگر نیاز به چرخش دورتادور آشپزخانه نیست، بلکه تنها در مسیر یک خط حرکت می‌کنید و به همین سبب نیز تمرکز بیشتری روی کاری که می‌خواهید انجام دهید، خواهید داشت. در واقع در آشپزخانه با سبک چیدمان کابینت خطی، تمام لوازم مانند یخچال، ظرف‌شویی و لباسشویی، اجاق‌گاز و سایر لوازم موردنیاز شما در یک خط قرار دارند و شما به سهولت می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

کابینت خطی برای چه مدل آشپزخانه‌هایی مناسب‌تر است؟

کابینت خطی یکی از بهترین انواع چیدمان خطی است که در بسیاری از آشپزخانه‌های امروزی از آن استفاده می‌شود. به صورت کلی باید گفت که این نوع از چیدمان کابینت خطی را در هر آشپزخانه‌ای می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. اما نکته بسیار مهم دراین‌باره این است که کسانی که از چیدمان کابینت خطی در آشپزخانه خود استفاده می‌کنند، معمولاً به این علت است که استفاده بیشتری از فضای آشپزخانه خود داشته باشند. کابینت خطی علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند که یک طراحی بسیار زیبا داشته باشید، این کمک را نیز به شما می‌کند تا بتوانید در آشپزخانه خود و در کنار سایر اعضای خانواده‌تان نشسته و از فضای بسیار خوبی که برای آشپزخانه خود طراحی نموده‌اید نهایت لذت را ببرید.

آیا چیدمان کابینت‌ها در قیمت کابینت تأثیرگذار است؟

کابینت خطی امروزه با توجه به زیبایی منحصربه‌فردی که دارد از محبوبیت خوبی نیز برخوردار شده است. قیمت کابینت خطی نیز همانند سایر انواع کابینت است و تفاوت چندانی ندارد. در واقع می‌توان گفت نوع چیدمان کابینت‌ها تأثیر چندانی بر قیمت کابینت مورد نظر شما نخواهد داشت. آنچه که تأثیر زیادی بر قیمت کابینت شما دارد، مربوط به نوع چوبی است که شما از آن در کابینت خود استفاده می‌کنید. همچنین ابعاد موردنظر شما نیز معمولاً نقش ویژه‌ای در قیمت نهایی کابینت شما خواهد داشت. البته می‌توان گفت ازآنجایی‌که کابینت خطی نیاز به بسیاری از برش‌ها در زاویه‌ها ندارد، چوب کمتری در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نتیجه می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما نیز بشود.

مزیت چیدمان خطی نسبت به دیگر چیدمان‌ها چیست؟

کابینت خطی از جمله کابینت‌هایی است که علاوه بر زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارد، دارای مزیت‌های زیادی برای آشپزخانه شما نیز خواهد بود. در واقع این نوع از کابینت که به شکل خطی طراحی می‌شوند، استفاده بسیار زیادی از فضای آشپزخانه نموده و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. همین امر نیز سبب می‌شود تا شما بتوانید دسترسی ساده‌تر و آسان‌تری به دستگاه‌های موردنیاز خود مانند اجاق گاز، یخچال و ظرف‌شویی داشته باشید البته در سبک‌های مدرن و اجرای کابینت های گلاس یا پلی گلاس معمولاً این چیدمان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد آن برای آشپزخانه‌های است که طول زیاد و عرض کم دارند به نحوی که نمی‌توان از کانتر یا جزیره در طراحی پنین آشپزخانه‌هایی استفاده نمود.

بهترین سبک برای چیدمان کابینت مدرن کدام است؟

بهترین سبک برای چیدمان مدرن استفاده از نوع کابینت خطی است. در حال حاضر انواع گوناگونی از چیدمان کابینت در آشپزخانه‌های ایرانی رواج دارد. از جمله این کابینت‌ها می‌توان به چیدمان L و چیدمان U اشاره کرد. نوع چیدمان ال همان طور که شکل این حرف لاتین مشخص است از دو تیکه کابینت در آشپزخانه استفاده می‌کند. طراحی یو شکل کابینت به گونه‌ای است که سه ضلع آشپزخانه با کابینت‌ها پوشانده شده است. نوع کابینت یو شکل بیشترین فضا را اشغال نموده و در این طراحی تنها یک ورودی برای آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود و آشپزخانه را محیطی تنگ و محصور نشان می‌دهد، اما چیدمان خطی کابینت به نوعی است که حداکثر استفاده از فضای خانه را خواهد نمود و شما می‌توانید به سهولت از این کابینت استفاده کرده و فضایی مدرن و پرانرژی برای خانه و آشپزخانه خود ایجاد نمایید.

نتیجه‌گیری

در مجموع می‌توان گفت آشپزخانه به عنوان قلب هر خانه‌ای بوده که نقش ویژه‌ای در گردهم آمدن اعضای خانه دارد. به همین خاطر نیز هرچقدر که فضای آشپزخانه شما زیباتر و بزرگ‌تر باشد، احساس بهتری برای شما ایجاد خواهد کرد و شما می‌توانید با طراحی آشپرخانه به شکل کابینت خطی فضای بیشتری و کارآمدتری در خانه خود داشته باشید. اینکه کابینت مدرن انتخاب کنید یا سبک‌های دیگر در نوع چیدمان شما می‌تواند تاثیرگذار باشد. بنابر این پیشنهاد می‌کنم برای تصمیم گیری در مورد این موضوع حتماً از یک طراح و متخصص کمک بگیرید. شرکت‌های کابینت سازی معتبر اصولاً این خدمات را به شما عزیزان ارائه می‌کنند:

1) بازدید از پروژه و اندازه برداری : گام ابتدایی و مهم در طراحی اصولی کابینت برداشت دقیق اندازه ها و عکس برداری از محل پروژه است که به صورت رایگان یا با دریافت هزینه ای اندک انجام می شود.

2) مشاوره تخصصی  : کارشناسان و طراحان بر اساس تجربه و با در نظر گرفتن سلیقه و نیازتان بهترین متریال مصرفی و سبک کابینت را به شما پیشنهاد خواهند داد.

3) ارائه طرح اولیه و پیش فاکتور : با توجه به فضا و محدودیت های موجود نقشه جانمایی بر اساس استفاده بهینه از فضا همراه با لیست قیمت شفاف ارائه می شود.

4) طراحی سه بعدی کابینت : بعد از توافق با کارفرما فاز طراحی کابینت با اخذ پیش پرداخت آغاز می شود.

5) انجام اصلاحات و ارائه طرح نهایی : در صورت نیاز و طبق نظر کارفرما طراحی کابینت اصلاح شده و تمامی موارد مورد نیاز کارفرما در طرح اعمال می شود و در نهایت طرح مورد نظر اجرا می‌گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید