ژاک پرن بازیگر «سینما پارادیزو» درگذشت

    کد خبر :904564
ژاک پرن بازیگر «سینما پارادیزو» درگذشت

ژاک پرَن بازیگر فرانسوی که در شماری از فیلم‌های به یادماندنی مانند «سینما پارادیزو» و «دختران جوان روشفور» بازی کرده بود و کارگردانی فیلمی چون «مهاجرت بالدار» را در کارنامه داشت در ۸۰ سالگی از دنیا رفت.

خانواده وی اعلام کردند که وی پنجشنبه در پاریس درگذشت.

پرن سال ۱۹۴۱ در پاریس متولد و از دهه ۱۹۵۰ وارد دنیای سینما شد و در بیش از ۷۰ فیلم نقش‌آفرینی کرد.

وی همان قدر که در سینمای فرانسه شناخته شده بود در سینمای ایتالیا هم محبوب بود و اولین نقش اصلی خود را با بازی در کنار کلودیا کاردیناله در فیلم «دختری با یک چمدان» در سال ۱۹۶۱ به دست آورد.

این بازیگر که با موهای خاکستری و صدای آرمش‌بخشش برای سینماروها آشنا بود بارها در نقش افسر جلوی دوربین می‌رفت. «جوخه ۳۱۷» در سال ۱۹۶۵، «درامر خرچنگ» در سال ۱۹۷۷ و «افتخار یک کاپیتان» در سال ۱۹۸۲ که هر ۳ توسط پی‌یر شوئن‌دورفر ساخته شده‌اند، از جمله چنین فیلم‌هایی هستند.

او همچنین در موزیکال‌های «دختران جوان روشفور» و «پوست الاغ» ساخته ژاک دمی بازی کرد و بازیگر «Z» ساخته گوستاو گاوراس بود. او در برابر دوربین ویتوریو دسیکا و انیس واردا هم نقش‌آفرینی کرد. وی بازیگر فیلم «کوروس» در سال ۲۰۰۴ به کارگردانی برادرزاده‌اش کریستوف باراتیه هم بود که به موفقیت بزرگی رسید و ۸.۶ میلیون بلیت در گیشه فروخت.

آخرین فیلمی که پرن در آن ظاهر شد فیلم محیط زیستی «جالوت» بود که ماه مارس اکران شد و نشان دهنده توجه عمیق وی به محیط زیست بود.

پرن تهیه‌کنندگی چندین مستند را برعهده داشت و سال ۲۰۱۱ برای «اقیانوس‌ها» جایزه سزار را دریافت کرد.

ژیل ژاکوب رییس سابق جشنواره فیلم کن در توییتی با گرامی‌داشت این بازیگر از وی چنین یاد کرد: او جذابیت خالص بود و هر چیزی را که لمس می‌کرد موفق می‌شد.

به گزارش مهر، گوستاو گاوراس نیز از وی چنین یاد کرد: او یکی از ظریف‌ترین و بهترین تهیه‌کننده‌های فرانسوی بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید