ژامبون سرطان روده خواهد آورد/ نتایج یک تحقیق علمی

    کد خبر :924394
سرطان روده

یک گزارش علمی جدید از سوی آژانس بهداشت فرانسه موسوم به ANSES نشان داد که ارتباط بین نیترات‌های موجود در ژامبون و سرطان روده وجود دارد. نمک‌های نیتریت نوعی افزودنی هستند که به طور گسترده در گوشت‌های پخته شده مانند ژامبون، بیکن و سوسیس استفاده می‌شود تا ماندگاری آنها را افزایش دهد.

بازتاب- از جمله این نیتریت‌ها باید به E249، E250، E251 و E252 اشاره کرد. در سال 2015، گزارشی از سازمان بهداشت جهانی منتشر ش که نشان می‌داد، گوشت‌های فرآوری شده را به عنوان سرطان زا طبقه بندی کرد، زیرا درمان با افزودن نیترات‌ها یا نیتریت‌ها با کشیدن سیگار، می‌تواند منجر به تشکیل مواد شیمیایی بالقوه سرطان زا شود.

در فوریه گذشته، پارلمان فرانسه لایحه‌ای را با هدف کاهش تدریجی استفاده از نیتریت در گوشت‌های پخته‌شده تصویب کرد و دستور داد تا پایان ژوئن خطرات بالقوه سلامتی بررسی شود. این بررسی که توسط آژانس امنیت ملی سلامت فرانسه ANSES انجام شد و روز سه‌شنبه منتشر گشت، ارتباط بین این مواد افزودنی و خطر ابتلا به سرطان کولورکتال، که به عنوان سرطان روده نیز شناخته می‌شود، تایید می‌کند.

ژامبون سرطان روده خواهد آورد

این یافته‌ها همچنین وجود ارتباط بین خطر سرطان روده بزرگ و قرار گرفتن در معرض نیتریت‌ها یا نیترات‌ها، چه از طریق مصرف گوشت فرآوری‌شده یا آب آشامیدنی را تأیید کرد. در این گزارش آمده است: “هر چه میزان قرار گرفتن در معرض این ترکیبات بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان کولورکتال در جمعیت بیشتر است.”

سایر خطرات سرطانی مشکوک وجود دارد، اما داده‌های موجود تا به امروز اجازه نمی‌دهد که یک رابطه علت و معلولی به دست آید. آژانس توصیه می‌کند که تحقیقات بیشتری در این زمینه برای تایید یا رد این روابط انجام شود. برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض نیترات‌ها و نیتریت‌ها، آژانس بهداشتی فرانسه به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند که «مصرف شیرینی‌های خوراکی را به 150 گرم در هفته محدود کنند» و «رژیم غذایی متنوع و متعادل، با حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنند».

در نتیجه، دولت فرانسه اکنون 12 ماه فرصت دارد تا مسیری را برای کاهش یا حذف تدریجی مواد نگهدارنده مشخص کند. در حال حاضر، 90 درصد از تمام گوشت‌های فرآوری‌شده شامل نیتریت‌ها هستند، اما برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها مانند هرتا یا فلوری میشون متعلق به نستله که هر دو واقعاً در فرانسه محبوب هستند، در حال آزمایش محصولات بدون نیتریت می‌باشند.

با این حال، نزدیک به 300 شرکت کوچک و متوسط ​​در این بخش برای تولید محصولات خود بدون استفاده از نیتریت‌ها مشکل دارند، زیرا کمبود نگهدارنده باعث کاهش عمر مفید و افزایش خطر عفونت باکتریایی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید