چگونه یک حساب جیمیل برای خود یا دیگران بسازیم؟

    کد خبر :989023
حساب جیمیل

به جرات می‌توان گفت که جیمیل یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های ایمیل بوده که توسط شرکت گوگل ارائه می‌شود. سرویسی انعطاف‌پذیر، کارآمد و بدون محدودیت خاص.

بازتاب- بسیاری از افراد که به فعالیت اینترنتی می‌پردازند و کسب و کاری دارند، سعی می‌کنند برای خود آدرس ایمیلی داشته باشند. البته این شامل افراد دیگری هم می‌شود، زیرا امروزه استفاده از فضای مجازی بدون آدرس ایمیل تقریبا غیرممکن است.

به هر حال برخی افراد چندان آشنایی با سرویس‌های ایمیلی مانند جیمیل ندارند و نمی‌دانند چگونه می‌توان به ساخت آدرس ایمیل پرداخت. در این مطلب قصد داریم نحوه ساخت اکانت جیمیل را شرح دهیم.

چگونه یک حساب کاربری جدید جیمیل بسازیم

حساب جیمیل

برای انجام کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا به وب سایت جیمیل رفته و گزینه Create an account را انتخاب کنید.
  2. اگر پیشتر به یک حساب جیمیل داشتید، باید نماد سمت راست بالا را انتخاب کرده و در منوی کشویی گزینه Add a account other را انتخاب کنید. سپس Create account را انتخاب کنید. این شما را به صفحه‌ای منتقل کرده که در آن می‌توانید شروع به اضافه کردن جزئیات برای حساب جدید کنید.
  3. سپس باید جزئیاتی چون نام، نام خانوادگی، نام کاربری و رمز عبور را اضافه کنید. مهم است که توجه داشته باشید نام کاربری در آدرس ایمیل جدید جیمیل به صورت “username@gmail.com” ظاهر می‌شود. برای نام کاربری می‌توانید از حروف، اعداد و نقطه استفاده کنید.
  4. هنگامی که جزئیات را پر کردید، روی Next کلیک کنید.
  5. در صفحه بعد، گوگل از شما می‌خواهد شماره تلفن خود را تأیید کنید. شماره خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید. یک کد تأیید دریافت خواهید کرد که باید آن را وارد کنید.
  6. پس از تأیید، صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن نوشته شده «به Google خوش آمدید»، سپس به صفحه جیمیل خود ورود پیدا خواهید کرد. در اینجا می‌توانید انتخاب کنید که آیا شماره تلفن خود را به حساب خود مرتبط نگه دارید و آیا می‌خواهید یک آدرس ایمیل بازیابی اضافه کنید یا خیر.
  7. برای ادامه، باید تاریخ تولد و کادر جنسیت را پر کنید. پس از انجام این کار، Next را انتخاب کنید.
  8. در صفحه بعد، سیاست و شرایط حفظ حریم خصوصی گوگل به شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید با انتخاب گزینه‌های بیشتر، خدمات انتخابی را سفارشی‌سازی کنید. هنگامی که تنظیمات دلخواه را انتخاب کردید، برای ادامه I agree را انتخاب کنید.
  9. در نهایت وارد صندوق جیمیل خود خواهید شد و حسابی دارید.

به همین سادگی می‌توانید آدرس ایمیل جیمیل ایجاد کنید.

چگونه یک حساب جیمیل برای شخص دیگری بسازیم

اگر می خواهید یک حساب جیمیل جدید برای دیگران مانند یکی از اقوام ایجاد کنید، روند اکثراً یکسان است. با این حال، موارد مهمی وجود دارد که باید در طول فرآیند نصب به آنها توجه کنید. ابتدا مطمئن شوید که حساب را به عنوان یک آدرس اضافی به حساب Google موجود خود اضافه نمی کنید. یا از Google خارج شوید یا از مرورگر خود در حالت ناشناس استفاده کنید تا یک حساب جدید برای شخص دیگر راه اندازی کنید. افزودن حساب دیگری را در حساب جیمیل خود انتخاب نکنید.

هنگام وارد کردن مشخصات حساب شخص دیگر، مطمئن شوید که اطلاعات شخصی را که حساب برای آن اختصاص داده شده است، به جای خودتان وارد کنید. همچنین مطمئن شوید که نام کاربری نشان دهنده نام کاربری مورد نظر آن شخص باشد. هنگام تأیید حساب تلفنی، مطمئن شوید که آن شخص کد تأیید را برای شما ارسال می کند تا بتوانید تنظیمات را برای او تکمیل کنید. همچنین می‌توانید از شماره شخصی خود برای مرحله تأیید استفاده کنید و فقط آن را از حساب حذف کنید.

حساب جیمیل

در نهایت، شما باید نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری خود را برای شخص مقابل ارائه دهید تا بتواند وارد شود. اگر آنها یک حساب ایمیل موجود در پلتفرم دیگری دارند، آن را به عنوان ایمیل بازیابی برای حساب Gmail تنظیم کنید. این به آن‌ها اجازه می‌دهد پس از تحویل حساب، رمز عبور را بازنشانی کنند و در صورت فراموش کردن رمز عبور، آن را بازیابی کنند.

همچنین می توانید یک آدرس ایمیل سفارشی با Gmail ایجاد کنید. اما این یک فرآیند کمی پیچیده‌تر است که شامل مالکیت دامنه خود و تغییر تنظیمات ایمیل میزبانی وب است. گذشته از آن می‌توانید نرم‌افزار دسترسی از راه دور برای ایجاد حساب جیمیل در رایانه شخص دیگری استفاده کنید و ترجیح می‌دهید جزئیات را مستقیماً در مرورگر او ذخیره کنید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید