چگونه بهترین سکوبندی را برای آزمایشگاه انتخاب کنیم؟

    کد خبر :987534

راهنمای کامل سکوبندی آزمایشگاه

آزمایشگا ها محلی برای تحقیق و به بتوته آزمایشگاه گذاشتن فرضیه ها هستند. همه انواع آزمایشگاه ها اعم از تحقیقاتی، دانشگاهی، تحقیق و توسعه کنترل کیفیت، تشخیص طبی و … بدون داشتن سکوبندی مناسب و کارآمد، حتی با وجود دستگاه های پیشرفته و کامل، قابل استفاده نیستند. نصب سکوبندی مناسب آزمایشگاه یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام ساخت آزمایشگاه باید هنگاه ساخت آزمایشگاه به آن توجه ویژه ای داشت.

سکوبندی آزمایشگاهی استاندارد فضای مناسب کار، قرار دادن تجهیزات و مواد را در اختیار شما قرار می دهد. پارامتر های اساسی که در انتخاب سکوبندی آزمایشگاه به شما کمک می کند را در ادامه معرفی می کنیم.

انتخاب نوع سکوبندی آزمایشگاه بر اساس کاربرد

برای انتخاب نوع مناسب سکوبندی آزمایشگاه باید کاملا نسبت به نوع آزمایشگاه و آزمایش هایی که در آن انجام می شود، آگاهی کامل داشت. در واقع سکوبندی آزمایشگاه باید بر اساس نیاز های منحصر بفرد کابران در هر آزمایشگاه، خطرات احتمالی و … باید طراحی شود.

بهتر است سکوبندی ازمایشگاه به گونه ای باید که در آینده بتواند به راحتی آن را تغییر داد. به عنوان مثال اگر شما در آینده یک دستگاه جدید به آزمایشگاه خود اضافه کنید، با طراحی انعطاف پذیر این دستگاه را می توانید بدون متحمل شدن هزینه اضافی برای بازسازی آزمایشگاه، این دستگاه را در فضای مناسب قرار دهید.

کیفیت مواد اولیه به کار رفته

در سکوبندی آزمایشگاه انتخاب مواد اولیه با کیفیت بالا بسیار مهم است. اگر از متریال با کیفیت بالا و مناسب استفاده نشود، احتمالا سطوح سکوبندی و میز های کار در اولین برخورد با مواد شیمیایی دچار آسیب می شوند. موادی مانند فولاد ضد زنگ یا پوشش های خاص که در برابر مواد شیمیایی و خورنده مقاومند و به راحتی نیز می توان آن ها را تمیز یا ضد عفونی کرد، برای استفاده در سکوبندی آزمایشگاه انتخاب های بسیار مناسبی هستند.

نگهداری و بازسازی آسان سکوبندی آزمایشگاه

تمیز کردن سطوح کار در آزمایشگاه از جمله فعالیت های مهم در هر آزمایشگاه است. این کار در آزمایشگاه های میکروبی و بیولوژی که عموما پیش و پس از انجام آزمایش نیاز به ضدعفونی محیط دارند، اهمیت بیشتری پیدا می کند. سکوبندی آزمایشگاه، میز های کار و کابیت ها باید طور ساخته شوند که به راحتی قابل تمیز کردن یا میکروب زدایی باشند. شیار ها و حفره ها می توانند محل تجمع آلودگی ها باشند و البته تمیز کردن چنین نقاطی سخت تر و زمان تر است. کاربر حداکثر باید 5 تا 10 درصد از زمان هر آزمایش را برای پاکسازی یا میکروب زدایی محل آزمایش خود بگذارد.

نصب هود های آزمایشگاهی

در حین طراحی سکوبندی آزمایشگاه باید محل مناسب قرار گیری هود ها نیز تعیین شود. در واقع هود ها نقش حیاتی در حفاظت در ایمنی افراد حاضر در آزمایشگاه دارند. هود های شیمی، انواع هود های لامینار یا میکروبی و هود های بازویی از هود های آزمایشگاهی هستند که با توجه به نوع نمونه های مورد آزمایش و کاربری آزمایشگاه به تعداد کافی و در فضای مناسب باید در آزمایشگاه نصب شوند.

طراحی سکوبندی و فضای داخلی آزمایشگاه برای حداکثر بهره وری

مهندسین طراح سکوبندی آزمایشگاه در کنار کیفیت، استفاده آسان پرسنل آزمایشگاه از قسمت های مختلف را در اولویت قرار می دهند. سکوبندی آزمایشگاه باید به گونه ای باشد که افرار به راحتی بتوانند در آزمایشگاه تردد کنند و حین کار به این دیگر برخوردی نداشته باشند. راه عبور و مرور و خروج اضطراری باید هموار باشد.

نور در آزمایشگاه یکی از عوامل است که شاید به آن توجه کافی نشود. برخی فضاهای آزمایشگاهی اصلا نباید در معرض نور خورشید قرار گیرند. نور چنین آزمایشگاه هایی باید به حد کافی به کمک نور های مصنوعی تامین شود.

نصب سکوبندی آزمایشگاه مطابق بودجه با کیفیت بالا

طراحی، نصب و به طور کلی احداث یک آزمایشگاه اصلا کار ساده ای نسیت. انجام این کار به دانش تخصص و تجربه بسیاری نیاز دارد. سکوبندی هر آزمایشگاه به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای صاحبان آزمایشگاه به شمار می آید. به همین دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت پایین و ارزان قیمت برای آزمایشگاه ضرر محسوب می شود. با فرسوده شدن سریع سکوبندی، راندمان کار در آزمایشگاه پایین آمده که نتیجه آن ضرر مالی مضاعف و اتلاف زمان است.

طراحی، ساخت و نصب سکوبندی آزمایشگاهی استاندارد

طراحی فضای داخلی آزمایشگاه مطابق استاندارد های جهانی، تهیه و نصب سکوبندی نیاز به تجربه افراد متخصص و خبره در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی دارد. رویان ایران به عنوان بزگ ترین مرجع تخصصی فروش تجهیزات آزمایشگاهی، با همکاری با بهترین مهندسان، صفر تا صد طراحی ساخت و اجرای سکوبندی انواع آزمایشگاه ها را با بهترین مواد اولیه انجام می دهد. از افتخارات بزرگ رویان ایران انجام پروژه های موفق سکوبندی انواع آزمایشگاه ها در اقصی نقاط کشور است. برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت می توانید با تماس با شماره تلفن های ۰۹۱۲۸۱۴۶۴۱۷ و ۰۲۱۶۶۹۷۱۴۶۷ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید