چگونه با افراد حسود رفتار کنیم؟

    کد خبر :558193

یک روانشناس گفت: همه ما در زندگی‌ با آدم‌های حسود برخورد می‌کنیم، لذا مهم‌ترین مسئله در ارتباط با آن‌ها، تعیین جایگاه و میزان اهمیت این افراد در زندگی ماست.

زهرا زین الدینی روانشناس و مشاور در خصوص چگونگی برخورد با افراد حسود اظهار کرد: همه ما در زندگی‌مان با آدم‌های حسود برخورد می‌کنیم، مهم‌ترین مسئله در ارتباط با آن‌ها این است که جایگاه و میزان اهمیت این افراد را در زندگی خود مشخص کنیم.

اخبار اجتماعی- زین الدینی ادامه داد: اگر فرد حسود جایگاه مهمی در زندگی ما دارد مانند عضوی از خانواده ، یا یک همکار، بهتر است که راهکار‌های برخورد با او را یاد بگیریم و بپذیریم که کنار آمدن با آن‌ها کار بسیار سختی است.

این روانشناس بیان کرد: در ابتدا حسادت را بیشتر بشناسید. دلیل بسیاری از حسادت‌ها این است که فرد تصور می‌کند که نسبت به شما به اندازه کافی موفق نیست و احساس عدم کفایت و بازنده‌بودن دارد و این حس خود را با رفتار‌های حسادت‌گونه نشان می‌دهد.

وی افزود: گاهی اوقات فرد حسود فکر می‌کند که اوضاع مالی شما بهتر از او است یا اینکه چهره زیباتری دارید و یا در شغلتان موفق‌تر هستید که این موارد می‌تواند در واقعیت همین طور باشد و یا اینکه تصور او اینگونه است. در مورد این افراد تا زمانی که این مسئله به طور عمقی و ریشه‌ای حل نشود، آن‌ها همچنان به رفتار‌های خود ادامه می‌دهند.

زین الدینی اضافه کرد: بهتر است به عنوان یک قانون طلایی همیشه در زندگی‌مان این مورد را بخاطر داشته باشیم که ما توانایی تغییر هیچ‌کس به جز خودمان را نداریم، بنابراین نباید درصدد تغییر آن‌ها باشیم.

این روانشناس با بیان اینکه با شناخت ماهیت حسادت و دلیل آن بهتر می‌توانید این افراد را درک کنید، افزود: قدم بعدی این است که راجع به اتفاقی که افتاده با آن‌ها صحبت کنید و کاملا مودبانه و محترمانه آن‌ها را در جریان احساسات خود قرار دهید.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان در زمانی که از دست او عصبانی هستید، احساسات‌تان را بیان نکنید و آن را به زمانی که کاملا آرام هستید، موکول کنید.

زین الدینی با بیان اینکه باید قبل از صحبت کردن با فرد حسود، آمادگی لازم برای این عمل را کسب کنید، گفت: باید آمادگی چگونگی برخورد با واکنش‌های احتمالی او را داشته باشید و با مهربانی و نرمی راجع به احساس‌تان در رابطه با یک رفتار که موجب رنجش‌تان شده است، حرف بزنید.

این روانشناس گفت: به خودتان یادآوری کنید که دلیل احساس حسادت او نسبت به شما رفتارهایتان نیست، بلکه ضعف‌های شخصیتی او و احساس ناتوانی و ناامنی است که او برحسب شرایط زندگیش دارد.

وی افزود: اگر اینگونه به این مسئله نگاه کنید، راحت‌تر می‌توانید با شرایط کنار بیایید و سعی کنید با توجه به شناختی که از آن فرد دارید، راجع به برخی از مسائل در مقابل او صحبت نکنید. همچنین به دلیل تأثیر منفی و استرسی که این افراد می‌توانند برای شما ایجاد کنند، سعی کنید روابطتان را با آن‌ها تا حد امکان محدود کنید.

به گزارش میزان،زین الدینی خاطرنشان کرد: سعی کنید در اطراف خود گروهی از افراد مثبت را داشته باشید که بتوانید از حمایت و مشورت آن‌ها در صورت لزوم استفاده کنید. همچنین بر جنبه‌های مثبت زندگیتان تمرکز بیشتری کنید و همواره به جای تمرکز بر روی مشکل، بر راه‌حل تمرکز کنید و در نهایت شرایط را برای خود قابل تحمل‌تر کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید