چه خوراکی هایی را برای افطار مصرف نکنید

    کد خبر :903097

درهنگام افطار، نوشیدن شیر به تنهایی، آب سرد، برخی میوه‌ها مانند هندوانه، هلو، خیار و خربزه توصیه نمی شود زیرا مواد نامناسبی در دستگاه گوارش تولید می کند. اگرچه منعی برای مصرف شیر گرم و شیرین شده با عسل یا شکر و یا به شکل معجون وجود ندارد اما باز کردن روزه با آب بسیار سرد نیزحرارت ذاتی معده را از بین برده و آن را ضعیف می‌کند.

سعی کنید بلافاصله پس از سحری یا شام نخوابید؛ زیرا این کار فشار به دهانه معده وارد کرده و قرار نگرفتن غذا در انتهای معده برای هضم کامل می‌شود و بنابراین عواقبی مانند رفلاکس، نفخ و سوء هاضمه را به همراه خواهد داشت و از سویی خواب نیز مختل می شود بنابراین حداقل نیم ساعت پس از صرف سحری سا افطار نخوابید.

 بلافاصله پس از صرف سحری یا شام به فعالیت بدنی نپردازید، تا یک ساعت پس از غذا مجاز به هیچ فعالیت سنگینی مانند دویدن، شنا و طناب زدن نیستید، اما قدم زدن آرام و کوتاه توصیه می شود.

سعی کنید برای کاهش احساس تشنگی و گرما در طول روز از نوشیدنی‌هایی مثل عرق کاسنی، عرق شاطره، عرق کاهو، تخم خرفه، ماءالشعیر طبی، فالوده هندوانه با سکنجبین استفاده کنید. اگرچه افرادی که معده و کبد سرد دارند باید مراقب میزان مصرف این نوشیدنی‌ها باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید