چه تعداد گونه دریاییِ کشف نشده وجود دارد؟

    کد خبر :164384

اقیانوس‌ها ۷۰ درصد سطح کره زمین را در بر گرفته‌اند اما هنوز حداقل وسعت آن مورد اکتشاف قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، در قسمت‌های عمیق امواج اقیانوس‌ها موجودات بسیاری دارند که خارج از تصور انسان است. در حالیکه بسیاری از گونه‌های دریایی شناخته شده‌اند تعداد قابل توجهی از آنها هستند که تا کنون بشر با آنها برخورد نداشته است.

در واقع بشر به طور دقیق نمی‌داند چه تعداد گونه جانوری در اقیانوس‌ها وجود دارد. هر ساله تعداد فراوانی گونه‌های دریایی جدید کشف می‌شوند اما اعلام دقیق مجموع تعداد این گونه‌ها فرآیند بسیار پیچیده‌ای است.

کارشناسان از متدهای مختلفی برای برآورد تعداد گونه‌های دریایی در جهان استفاده می‌کنند که هر کدام محدودیت‌های خود را دارد. این اطلاعات همیشه قابل اعتماد نیستند و فرض‌های مطرح شده هر یک از آنها می‌تواند با نقایصی همراه باشد.

نتایج بدست آمده از هر یک از این متدها در رابطه با برآوردهای احتمالی از تعداد موجودات دریایی بین ۰.۳ میلیون تا دو میلیون گونه دریایی متفاوت است. در نتیجه پس از گذشت ۲۵۰ سال از زمان شروع تشریح، نامگذاری و فهرست بندی کردن این گونه‌ها همچنان راه زیادی برای دستیابی به یک آمار کامل و جامع وجود دارد.

به گزارش ساینس الرت، هر چند اکنون نام ۲۴۲ هزار و ۵۰۰ گونه دریایی در فهرست جهانی گونه‌های دریایی ثبت شده که توسط ۳۰۰ محقق در سراسر جهان جمع‌آوری شده است و هر سال تقریبا ۲۰۰۰ گونه دریایی جدید به این فهرست اضافه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید