چمران: مبلغ بدهی‌های شهرداری غیرواقعی است

  • سیاسی
  • شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۹:۴۶
    کد خبر :503788
چمران

مهدی چمران عضو سابق شواری شهر تهران درباره صحبت‌هایی مبنی بر بدهی‌های شهردار اسبق و شوراری شهر سابق گفت: اگر چنین مساله ای وجود دارد لطفا با حساب رسی دقیق منتشر کنن، در زمانی که ما در آخرین روزا‌های کار خود را در شورا می‌گذراندیم معاون اداره مالی شهرداری مبلغ بدهی را ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطرح کرد.

وی ادامه داد: اما یکی از اعضای شورای فعلی چند ماه گذشته رقم ۲۵ هزار میلیار بدهی را مطرح کرده است حالا چطور این عدد یکباره به ۲۵ هزار میلیارد یا ۵۰ هزار میلیار تغییر می‌کند ما خبردار نیستیم؛ آنگونه ما شندیم مسوولان شهری پروژه‌هایی که هنوز هم به اتمام نرسیده است را جز بدهی‌ها محاسبه می‌کنند.

چمران با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری اسبق اینقدر‌ها هم نیست عنوان کرد: آیا در این یک سالی که این اعضا روی کار آمده اند هیچ مبلغی را نپرداختند؟ ما در زمان خودمان بدهی‌ها می‌پرداختیم و فعالیت‌های خود را نیز ادامه می‌دادیم؛ مبلغ ۱۴-۱۵ هزار ملیارد تومان همیشه بدهکاری شهرداری بوده به نوعی باید بگوییم بدهی جاریست و این موضوع مخصوص تنها شهرداری نیست وزارت راه و شهرسازی هم اینگونه است.

وی اضافه کرد: وجود این بدهی‌ها کار روتین عمرانی است و نباید مطرح شود که ما ابتدا بدهی‌ها را بپردازیم بعد شروع کار کنیم، اما چیزی که ما مشاهده کردیم نیزاین است که تا کنون نیز شورای شهر نسبت به پرداخت بدهی‌ها هم اقدام نکرده است.

عضو سابق شورای شهر با اشاره به فعالیت‌های شورای شهر تهران مطرح کرد: متاسفانه یکی از فعالیت‌های شواری کنونی از کار انداختن خط ۷ متروی تهران است؛ یک سری پروژه‌های نیمه تمام بوده به هر طریقی به اتمام رساندند و درباره مترو خط ۶ که ۹۲ درصد کارش تمام شده است گفتن که تا آخر سال به بهره برداری خواهد رسید و بنده تغییر و تحرک دیگری در شهر تهران مشاهده نمی‌کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید