چمران: زلزله تهران می‌تواند فاجعه قرن باشد

    کد خبر :974460
چمران زلزله تهران فاجعه قرن

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر ساختمان مقاوم نسازیم مشخص نخواهد شد که چه فاجعه‌ای را شاهد باشیم.

مهدی چمران در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنان خود با اشاره به راهپیمایی ۲۲بهمن در روز گذشته گفت: امیدواریم شایستگی حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی را داشته باشیم. حضور پرخروش مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه جای تقدیر و تشکر فراوان دارد چرا که جز تهران در مشهد نیز شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بودیم.

وی با اشاره به زلزله ترکیه و سوریه خاطرنشان کرد: ما باید به خودمان، مهندسان ناظر، مجریان و طراحان در خصوص زلزله و ایمن سازی ساختمان‌ها هشدار دهیم. کشورهای دیگری نیز هستند که در طول سال زلزله را تجربه می کنند، اما چنین حوادثی را شاهد نیستند چرا که درست می سازند و ما اگر ساختمان مقاوم نسازیم مشخص نخواهد شد که چه فاجعه ای را شاهد باشیم.

چمران با تأکید بر اینکه این فاجعه در تهران می تواند فاجعه قرن باشد، گفت: شهرداری و شورا نیز در این زمینه اثرگذار هستند و باید تلاش خود را به کار بگیرند و سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی نیز در ساخت و ساز مسئول هستند.

به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد: اگر تغییری در ساخت و ساز نداده ایم باید این تغییر را ایجاد کنیم تا ساختمان ها در برابر زلزله مقاوم باشند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ابوذر گفت:

    آن زمانی که آقای قالیباف در شهرداری به پشتیبانی آقای چمران در شورای شهر، عرصه را برای تاخت و تاز پیمانکاران بی‌وجدان باز کرده بودند، کسی به فکر زلزله نبود!

دیدگاهتان را بنویسید