چطور می توانیم فضای اطراف خودمان را شاداب تر و انرژی بخش کنیم؟

    کد خبر :897462

همانطور که شاید شنیده باشید، محیط و فضای اطراف ما می تواند به خوبی در عملکرد و انجام کارهای ما تاثیر بگذارد.اگر در یک محیط شلوغ و پر سر و صدا باشید، مطمئنن نمی توانید به خوبی بر روی کار خود تمرکز کنید و ممکن است عوامل حواس پرتی زیادی برای شما ایجاد شود.از طرفی، چهره و ظاهر محیطی که در آن به سر می برید نیز بسیار مهم است و یک مکان با نور کم، جلوه ای تیره و بدون تزئینات داخلی می تواند فکر ما را آزرده خاطر کند.

حتی در حیطه روانشناسی نیز آمده است که زندگی یا حتی کار در یک مکان شاداب تر و دلنشین تر می تواند بر انرژی و روحیه شما در طول روز و حتی در طول سالیان تاثیر بگذارد.

یک اتاق سوت و کور، بدون پنجره یا حتی تزئینات ساده داخلی را در نظر بگیرید، آیا می توان در این اتاق فعایلت های شاداب گونه و پر انرژی داشت؟

اما نگران نباشید، اگر در چنین شرایطی زندگی می کنید و نمی توانید انرژی و روحیه خود را به خوبی حفظ کنید، بهترین راهکار تزئین اتاق با وسایل کاردستی، ایده های تزئین دکوراسیون خانه و ایجاد نماهایی رنگارنگ و دلنشین در اطراف است.

حتما شما نیز در مورد تاثیر رنگ ها بر ذهن چیزهایی شنیده اید، یک وسیله دکوری رنگارنگ می تواند نظر شما را به خودش جلب کند و حتی باعث افزایش هوشیاری شما نیز خواهید شد.

حتی روانشناسان به شدت توصیه می کنند تا اتاق و محیط اطراف بچه های خود را با رنگ های مختلف و شاد تزئین کنید تا خلاقیت و ابتکار آن ها نیز به خوبی رشد کند.

ایده های فراوانی نیز وجود دارد، مانند کاردستی با کاغذ، که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

ما در ادامه چنیدن راهکار را با شما در میان خواهیم گذاشت که می توانید با استفاده از آن ها محیط اتاق ، خانه یا حتی محیط کار خود را دلباز و دوست داشتنی تر کنید.

دیوارکوب یا آویزهای دیواری رنگارنگ بسازید

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، تاثیر مثبت رنگ ها بر شادابی، خلق و خو و حتی استعداد همه ما ثابت شده است، رنگ های روشن و شاداب تر می توانند قدرت خلاقیت و تفکر شما را افزایش دهند.

یکی از بهترین راهکارهای ایجاد یک محیط رنگارنگ نیز ساخت کاردستی دیوارکوب تزئینی است.

شما می توانید با کاغذ های رنگی، نخ های رنگی، پارچه یا هرگونه وسیله ابتکاری دیگر، کاردستی های رنگارنگ فوق العاده ای را ایجاد کنید که فضای اطراف شما را دل انگیز تر خواهند کرد.

با سرچ در گوگل می توانید بسیاری از ایده های ساخت کاردستی با کاغذ، کاردستی های تزئینی و ساخت آویز های دیواری خلاقانه را تماشا کنید.

ساخت این گونه کاردستی های جالب نیز راحت است و می توانید با ساده ترین وسایل اطراف خود، با هزینه ای بسیار پائین و مقرون به صرفه کاردستی های دکوری خلاقانه ای را درست کنید.

با گل های مصنوعی، گلدان و آبنماها محیط اطراف خود را تزئین کنید

دیگر راهکاری که به شما کمک خواهد کرد تا در فضایی آرامش بخش و دلنشین شروع به فعالیت کنید، ساخت وسایل دکوری ساده و زیباست.

گل های طبیعی و خوش بو به خودی خود بسیار تاثیر گذار و مفید اند، اما متاسفانه عمر زیادی نخواهند داشت.

البته که می توانید با ساخت گل کاغذی، از جمله گل های کاغذی ، دکور اتاق ، محیط کار و هر جایی از خانه خود را انرژی ببخشید.

ایده های متنوعی نیز برای ساخت کاردستی گل های کاغذی وجود دارد.

حتی می توانید گلدان های ان ها را نیز خودتان در خانه بسازید. یک گلدان زیبا کاغذی، یا حتی بازیافتی با وسایلی ساده، همراه با یک دسته گل کاغذی زیبا می تواند حوصله شما را سر جای خودش بیاورد.

در اینترنت بسیاری از ویدئوهای آموزشی ساخت وسایل دکوری را مشاهده خواهید کرد.

حتی آبنماهای تزئینی و دکوری خانگی نیز می توانند تاثر به سزایی در ایجاد آرامش داشته باشند.

اما جالب تر این است که با اکثر چیزهایی که در خانه همه ما یافت می شوند، می توانید آبنماهایی شیک و لاکچری بسازید.

می توانید بطری های پلاستیکی را به فواره های آب جالب تبدیل کنید، یا اینکه با سیمان به ساخت یک آبنمای فوق العاده جذاب خانگی مشغول شوید. همه این راهکارهای جالب و عالی با کمی آموزش قابل اجرا هستند.

می توانید با تماشای ویدئوهای آموزشی انجام این کارها را یاد بگیرید و خیلی راحت در خانه خود به ساخت این وسایل دوست داشتنی مشغول شوید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید