نحوه عیب یابی تلویزیون دوو

    کد خبر :897741

در سال های اخیر، طیف وسیعی از تلویزیون های ساخت کره جنوبی تحت عنوان دوو در بازار ایران نیز همچون سایر کشورها، محبوب شده است زیرا تلویزیون های این برند معمولا ارزان تر از تلویزیون های دیگر برندهای خارجی هستند. اما تلویزیون های دوو نیز همچون سایر انواع تلویزیون ها، ممکن است گهگاه دچار مشکل و نقص فنی شوند.

در هنگام مواجهه با خرابی تلویزیون دوو خود، نگران نباشید. ما در این مقاله قصد داریم تا نحوه عیب یابی تلویزیون های دوو را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی در منزل، مشکل تلویزیون تان را شناسایی کرده و درصدد برطرف کردن آن برآیید.

مرحله 1

ابتدا تلویزیون دوو خود را از برق بکشید و صفحه نمایش آن را به کمک دستمال مخصوص خود تلویزیون و یا یک دستمال، تمیز کنید.گرد و غبار، زباله ها، اثر انگشت و دیگر مواد چسبیده شده روی صفحه نمایش، معمولا باعث ایجاد لکه هایی از نور کمانی و همچنین اعوجاج تصویر می شوند. تلویزیون را به خصوص در مواردی که گرد و غبار محیط زیاد است یا تلویزیون در مکان های پر رفت و آمد همچون اتاق نشیمن قرار دارد، به طور منظم تمیز کنید.

از یک پارچه یا دستمال نرمی که کمی با آب مرطوب شده است استفاده کنید. دقت کنید که برای تمیز کردن تلویزیون به هیچ عنوان از مواد پاک کننده شیمیایی یا دیگر محلول های مشابه استفاده نکنید. این محلول ها احتمالا به پنل صفحه نمایش تلویزیون دوو شما آسیب خواهند زد. چنانچه پنل تلویزیون دوو شما خراب شده و قصد تعمیر یا تعویض آن را دارید، مجموعه پاراتک بهترین مکان برای استفاده از خدمات تعمیرات تلویزیون برای شماست.

مرحله 2

سوسو زدن صفحه نمایش یا خاموش شدن ناگهانی از دیگر اشکالات رایجی است که در تلویزیون های دوو دیده می شود. پس اگر متوجه سوسو زدن صفحه ‌نمایش شدید یا اگر دستگاه به ‌طور غیرمنتظره خاموش شد، ابتدا مطمئن شوید که تلویزیون را مستقیماً (بدون سیم رابط) به یک منبع برق سالم وصل کرده اید.

از وصل کردن کابل تلویزیون به سیم رابط و یا استفاده از پریز مشترک با سایر دستگاه ها خودداری کنید تا فشار بر مدار پریز را کاهش دهید و به این ترتیب از مشکلات احتمالی تلویزیون خود جلوگیری کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که حتی الامکان از یک محافظ برق استفاده کنید. محافظ برق به شما کمک می کند تا از تغییرات ناگهانی در خروجی برق دستگاه که می تواند به سخت افزار داخلی دستگاه شما آسیب بزند، جلوگیری کنید.

در صورتی که هرکدام از بخش های سخت افزاری یا نرم افزاری دستگاه شما دچار مشکل شده و نمی دانید که چه کنید، در اولین فرصت با نمایندگی تعمیرات تلویزیون دوو در مشهد تماس بگیرید.

مرحله 3

اگر هنگام تماشای یک فیلم یا یک برنامه تلویزیونی، نقطه ها یا خطوط رنگی مشاهده کردید، دستگاه های برقی نزدیک به تلویزیون را از صفحه نمایش دور کنید. دستگاه های مغناطیسی اطراف تلویزیون، معمولا باعث ایجاد مشکلاتی در تلویزیون شما می شوند. از جمله دستگاه هایی که می توانند با ایجاد میدان مغناطیسی، در نمایش تلویزیون شما اختلال ایجاد کنند، می توان به بلندگوهای استریو، رادیو، مایکرویو و یا سایر تلویزیون ها که فرکانس های بالایی از خود ساطع می کنند، اشاره نمود.

مرحله 4

در صورتی که صدای تلویزیون تغییر کرده و متوجه صدا نمی شوید یا صدا خش دار شده است، دکمه حالت صدا را روی کنترل تلویزیون فشار دهید. حالت صدا را به “مونو” تغییر دهید. فرکانس های رادیویی پرقدرت مانند رادیو و سایر دستگاه های نزدیک، می توانند با صدای استریو در تلویزیون شما تداخل ایجاد کنند و باعث شنیده شدن صداهای نامناسب از تلویزیون شوند.

اعوجاج صدا یکی از مشکلات رایج در تلویزیون های دوو است. در صورت بروز مشکل اعوجاج صدا در تلویزیون خود، ابتدا از سلامت کابل های صدا مطمئن شوید. در صورتی که از بلندگوهای خارجی استفاده می کنید، آن ها را خاموش کرده و بررسی کنید که مشکل از بلندگوهای داخلی تلویزیون است یا سینما خانواده شما مشکل دارد.

مرحله 5

اگر در تلویزیون دوو خود با پیغام خطای رایج “بدون سیگنال” مواجه شدید، هیچ جای نگرانی نیست. برای رفع این مشکل، ابتدا پشت تلویزیون را به دقت بررسی کنید. این مشکل معمولا به دلیل قطعی در سیم ها یا کابل های آنتن تلویزیون ایجاد می شود. بررسی کنید که کابل ها در جای خود محکم شده اند و به جعبه پورت موجود در نیمه پایینی پشت تلویزیون وصل هستند. همچنین پیچ کوچک انتهایی کابل را محکم کنید تا سیگنال ها به درستی دریافت شوند.

در صورتی که با وجود محکم بودن کابل ها، هنوز  سیگنالی دریافت نمی کنید، بهتر است از خدمات نمایندگی تعمیرات تلویزیون هایسنس در مشهد  استفاده کنید.

تعمیر تلویزیون دوو مشهد

خدمات نصب و تعمیرات تلویزیون دوو یکی از انواع خدماتی است که در مراکز مجاز و نمایندگی های معتبر این برند ارائه می شود. انواع خدمات مربوط به خاموش شدن ناگهانی تلویزیون دوو، مشکلات مربوط به صدا یا تصویر تلویزیون و همچنین سایر مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تلویزیون های این برند، توسط نمایندگی دوو مشهد ارائه می گردد. شما می توانید خدمات تعمیر تلویزیون هایسنس در منزل را به راحتی با ورود به پورتال مجموعه پاراتک دریافت نمایید. پس از ورود به پورتال ما، می توانید در قسمت ثبت درخواست خدمات با ما در ارتباط باشید.

پاراتک

تکنسین های مجموعه پاراتک در تمامی ایام هفته آماده ارائه خدمات تخصصی تعمیر تلویزیون در منزل به شما هستند. شما می توانید بدون نگرانی بابت هزینه جابجایی و یا آسیب های ناشی از حمل و نقل دستگاه تلویزیون خود، تعمیرات تلویزیون را در محل خود از مجموعه ما بخواهید.

خدمات پاراتک با ارائه ضمانت نامه معتبر ارائه می شود. تکنسین های ما با سابقه طولانی در زمینه تعمیر و نگهداری تلویزیون، به صورت مداوم در کلاس های آموزشی تعمیرات انواع تلویزیون شرکت می کنند. همین موضوع باعث شده تا اطلاعات تکنسین های مابه روز باشند. به روز بودن اطلاعات در کنار تجربه در زمینه تعمیر تلویزیون، باعث شده تا امروزه مرکز الکترونیک و انفورماتیک پاراتک به عنوان بهترین مرکز تعمیر تلویزیون در مشهد شناخته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید