چرا همیشه باید لوبیای سیاه را در رژیم غذایی خود داشته باشید؟

    کد خبر :350517

لوبیای سیاه برای هزازان سال در آمریکای لاتین به عنوان ماده غذایی مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع لوبیا به دلیل محتوای بالای فیبر، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها، خواص دارویی بیشماری نیز دارد.

لوبیای سیاه در قرن 15 میلادی توسط کاشفان اسپانیایی به تمام دنیا معرفی شد. این لوبیا بافت نرم و طعم قوی شیرین دارد ضمن این که مزایای سلامتی آن شگفت انگیز است:

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری: لوبیای سیاه دارای منیزیم، آهن، فولات، فسفر و ویتامین ب است. این مواد مغذی برای کسانی که در رژیم غذایی گیاهی هستند و از منابع حیوانی استفاده نمی کنند، بسیار ضروری است. منیزیم نقش حیاتی در سلامت سلولی دارد. بدن ما از منیزیم برای بسیاری از عملکردهای حیاتی از جمله عملکرد عصبی، تنظیم فشار خون، سنتز پروتئین و انتشار نوروترنسمیترها یا انتقال دهنده های عصبی استفاده میکند. فولات نیز در جذب آهن در بدن موثر است.

غنی از آنتی اکسیدان ها: فلاونوئیدها و مواد شیمیایی گیاهی موجود در لوبیای سیاه به عنوان آنتی اکسیدان های قوی، خواص ضد التهابی دارندد و به مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد از جمله استرس اکسیداتیو می روند. استرس اکسیداتیو خود عامل ابتلا به سرطان است. مطالعات نشان داده اند که خطر بدخیم شدن سرطان ها نیز با مصرف این نوع لوبیا کاهش می یابد. آنتی اکسیدان ها همچنین نقش موثری در جلوگیری از آسیب به دی ان آ دارند.

منبع شگفت انگیز پروتئین و فیبر: لوبیای سیاه سرشار از فیبر است و مصرف آن منجر به احساس سیری طولانی مدت، کنترل قند خون و کاهش وزن موثر می شود. لوبیای سیاه غنی از پروتئین های گیاهی است و برای افرادی که به مصرف آجیل و حبوبات دیگر علاقه مند هستند، بسیار مفید به نظر می رسد. پروتئین به ساخت عضلات کمک می کند.

تنظیم قند خون: قند طبیعی موجود در لوبیای سیاه به بسیاری از عملکردهای بدن کمک می کند. فراموش نکنید که مصرف قندهای ساده باعث افزایش قند خون، استرس مزمن، سطح پایین انرژی، مشکلات انسولین و در نهایت ابتلا به سندرم متابولیک می شود. لوبیای سیاه منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده است که برعکس کربوهیدرات های ساده، باعث بهبود حساسیت به انسولین شده و قند خون را در محدوده سالم نگه می دارد.

بهبود فرایند هضم: فیبر بالای موجود در لوبیای سیااه نه تنها سم زدای مفیدی محسوب می شود، بلکه به حفظ تعادل باکتریهای مفید روده کمک کرده و عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشد. همچنین فیبر موجود در این نوع لوبیا باعث حفظ تعادل اسیدی و مقادیرPHمعده می شود. مصرف هرچه بیشتر لوبیای سیاه و بهره مندی از فیبر موجود در آن، خطر ابتلا به سرطان کولون را نیز کاهش می دهد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید