چرا فیلم «مرشد و مارگاریتا» جنجالی شد؟

    کد خبر :1058083
مرشد و مارگاریتا

ماشین پروپاگاندای پوتین یک روز پس از اکران فیلم “مرشد و مارگاریتا” در سینما به کار افتاد. ابتدا، “تیگران کیوسایان” مجری ستاره تلویزیونی موضع “ضد روسی” لاکشین را به باد انتقاد گرفت و از مقام‌های دولتی روسیه خواست تا تحقیقاتی را درباره تولید آن فیلم آغاز کنند.

بازتاب- در دنیای موازی “مایکل لاکشین” کارگردان مرشد و مارگاریتا شب‌ها را با لباس تاکسیدو همراه با بازیگران در مراسم استقبال از فیلم جدیدش روی فرش قرمز قدم می‌زند. او روزهایش را با لبخند زدن برای عکاسان و سوار شدن در خودرو‌های لیموزین سپری می‌کرد. با این وجود، در دنیای حقیقی، این فیلمساز ۴۳ ساله قادر به تبلیغ فیلم پرفروش خود نیست. در حالی که فیلم به موفقیت چشمگیری دست یافته؛ در تنها کشوری که در حال حاضر نمایش داده می‌شود: روسیه. کارگردان فیلم از خانه اش در لس آنجلس می‌گوید: “اسم من حتی روی پوستر یا هیچ یک از تبلیغات فیلم به منظور اکران در روسیه نبود”.

به گزارش فرارو به نقل از ونیتی فِر، اقتباس لاکشین از رمان تحسین شده روسی اثر “میخائیل بولگاکف” بود. هزینه ساخت فیلم ۱۷ میلیون دلار شامل انبوهی از جلوه‌های ویژه است. خط داستانی نقد تمام عیار اقتدارگرایی است و پیامی که فیلمساز این گونه خلاصه می‌کند: چگونه به عنوان یک نویسنده در برابر سانسور آزاد باقی می‌مانید”؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید