چرا خوردن چای سبز توصیه می شود؟

    کد خبر :911874

به نظر می‌رسد ترکیبات خاص و مغذی موجود در چای سبز، پتانسیل نامحدودی در حفظ سلامت بدن دارد و کاتچین‌ ها فقط بخش کوچکی از آن محسوب می‌شوند. خوشبختانه چای سبز با کیفیت، منبعی فوق ‌العاده از آنتی ‌اکسیدان‌ است که آنها را به آسانی در دسترس قرار می‌دهد.

کاتچین موجود در چای سبزخطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهدالتهابات و دردهای ناشی از آرتروزهای روماتوئیدی را التیام می‌بخشدخطر ابتلا به بیماری ‌های خود ایمنی را تقلیل می‌دهدسلامت لثه‌ ها را افزایش می‌دهدموجب بهبود سیستم گوارشی می‌شود.

نکاتی مهم در خصوص چای سبز

چای سبز با کیفیت، سبز رنگ است

چای سبز نقش عمده‌ای در برنامه غذایی سالم ایفا می‌کند

اگر از نوشیدن چای سبز لذت می‌برید، هرطور شده تعداد فنجان‌ های مصرفی خود را افزایش دهید

چای سبز خود را بدون افزودن شکر، شیر و یا هر گونه افزودنی دیگری میل کنید (فقط مرکبات مجاز است) زیرا افزودن آنها تاثیرات معکوسی به همراه خواهد داشت

چای سبز حاوی بیشترین میزان EGCG می‌باشد و بعد از آب، چای سبز با کیفیت مفیدترین نوشیدنی است

بهترین «دمنوش گیاهی» برای لاغری 15 تا 20 کیلویی در 60 روز

چای سبز نعناعی

یکی دیگر از فوق ‌العاده ‌ترین انتخاب‌ ها می‌تواند، چای سبز نعناعی باشد که سرشار از آنتی ‌اکسیدان است. ترکیبات شیمیایی پیچیده و خاص این گیاه خوشبو از مزایایی بهره‌ مند است که خیلی فراتر از انواع دیگر چای ‌هاست. چای نعنایی حاوی هزاران ترکیب مفید فتو‌شیمیایی است که از خواص زیادی برای حفظ و بهبود سلامت برخوردار است.

عملکرد متقابل این ترکیبات و پتانسیل آنتی ‌اکسیدانی آنها موجب تنظیم هورمون‌ ها و افزایش سیستم ایمنی شده، با استرس مبارزه کرده و سلامت عمومی بدن را از روش‌های مختلفی افزایش می‌دهد:

تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص آرامش ‌بخشی و رفع استرس ‌های گاه و بی‌گاه

بهبود متابولیسم و حفظ سلامت آن

تنظیم شاخص قند خون در حد سلامت

تنظیم میزان کلسترول/سلامت

صدآنلاین/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید