چرا جزئیات استعفای رستم قاسمی اعلام نمی شود؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
    کد خبر :955076
اعلام استعفای رستم قاسمی

رستم قاسمی یکی از چهره های معروف و وزیران اصلی دولت، ‌استعفا کرد و رفت اما دلیل استعفا به صورت مبهم اعلام شد. همین موضوع باعث شده به ابهامات و شایعات و گمانه زنی ها دامن زده شود. همین اتفاق هم قبلا در ماجرای استعفای عبدالملکی وزیر کار رخ داد. صرفا یک خبر منتشر شد که وزیر کار استعفا کرده است و تمام. چرا و چگونه وزیر استعفا کرده است؟ نه اعلام می شود و نه کسی می داند.

چگونه ممکن است برای تایید یک وزیر در مجلس،‌ جلسات مختلف در کمیسیون و در صحن علنی برگزار می شود و موافق و مخالف صحبت می کنند و وزیر از خود دفاع می کند و رای گیری می کنند و … اما هنگام رفتن وزیر،‌ صرفا با انتشار یک خبر کوچک با کمترین اطلاع رسانی ممکن،‌ به وزارت وزیر پایان داده می شود. این روش از باب اطلاع رسانی به مردم، نه صحیح و حرفه ای است و نه اخلاقی.

در داستان استعفای رستم قاسمی علاوه بر تکذیب اولیه استعفا از سوی روابط عمومی وزارتخانه، نه متن و عکسی از نامه استعفا و نه از متن و نامه رئیس جمهوری برای پذیرش استعفا و انتصاب سرپرست خبری است. مثلا اینکه نامه استعفا چه تاریخی نوشته شده و در چه تاریخی با آن موافقت شده است؟ ادبیات متن استعفا و موافقت با آن چگونه بوده است؟ در سایت ریاست جمهوری و پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز چنین اطلاعاتی یافت نمی شود.

این ها بدیهی ترین ها در اطلاع رسانی استعفای یک وزیر و انتصاب سرپرست است. همه می دانند متن و عکس چنین نامه هایی خود دارای ارزش خبری اند و محتوای خبری دارند و این حق رسانه ها و مردم است که از این محتوای خبری اطلاع یابند. در سایت وزارت راه و شهرسازی هم بخش اخبار از روز 26 آبان ماه تاکنون به روز نشده است. یعنی با گذشت یک روز انتشار رسمی خبر پذیرش استعفای رستم قاسمی و انتصاب سرپرست، هنوز این خبر در سایت وزارت راه هم منتشر نشده است.

در خبر سایت ریاست جمهوری به صورت نقل قول غیرمستقیم آمده است:

رئیس جمهور با استعفای مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به دلیل تشدید بیماری موافقت کرد. آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ضمن قدردانی از تلاش‌های آقای قاسمی در دوران مسئولیت در وزارت راه و شهرسازی و آرزوی سلامتی برای ایشان، با استعفای مهندس رستم قاسمی در پی تشدید بیماری، موافقت و ابراز امیدواری کرد که دولت پس از بهبودی کامل همچنان بتواند از توانمندی‌های ایشان بهره‌مند شود.

سوال اینجاست رستم قاسمی چه بیماری داشته که منجر به کناره گیری او از وزارت شده است؟ جزئیات بیماری چیست؟ آیا از قبل از وزارت یعنی از یک سال قبل، وضعیت بیماری مشخص نبود که از ابتدا ایشان وزیر نشوند؟ حال کنونی او چگونه است؟ چگونه رسانه ها از قبل درباره بیماری او اطلاع رسانی نکرده اند؟ این بیماری چیست و از چه زمانی شروع شده؟ فاصله شدت گرفتن بیماری تا استعفای او چقدر طول کشیده است؟ اگر همه یا بخشی از این اطلاعات هم قابل انتشار نیست می توان به صورت غیررسمی منتشر کرد.

مثلا این سوال مطرح شده بود که ایا استعفا به انتشار عکس های خصوصی از رستم قاسمی و یک خانم در مالزی در دوره وزارت نفت احمدی نژاد مرتبط است؟ نکته اینکه رستم قاسمی و وزارت راه درباره این عکس ها هم توضیحی ارائه نکردند. آیا این استعفا به برنامه ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال مرتبط است؟ آیا اینکه گفته می شود ناکامی در این برنامه دلیل استعفاست صحت دارد؟ آیا اینکه گفته می شود رستم قاسمی حاضر به استعفا نشده و در واقع برکنار شده و چیزی به نام استعفای وجود ندارد صحت دارد؟ دولت در گام نخست باید متن دو نامه اعلام استعفا و موافقت با استعفا را منتشر کند و سپس درباره سایر موارد همه اطلاع رسانی شود.

✍رضا غبیشاوی

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:
    موافقم ۲
    مخالفم ۱

    . آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی؟؟؟؟؟؟ دکتر؟
    دکتر چی؟
    چرا چرت می نویسی؟ کدام دکتر؟

دیدگاهتان را بنویسید