پرش به محتوای اصلی

چای سبز از مرگ بر اثر حمله قلبی پیشگیری می کند

کد خبر 294943
55

مطالعه جدید نشان می دهد چای سبز که سرشار از آنتی اکسیدان است علاوه بر کمک به کاهش وزن، به پیشگیری از مرگ ناشی از حملات قلبی و سکته به خاطر تصلب شرایین کمک می کند.

به گزارش مهر، به گفته محققان دانشگاه لنکستر بریتانیا، ترکیب موسوم به EGCG (epigallocatechin-۳-gallate) موجود در چای سبز، تجزیه شده و پلاک های پروتئینی خطرناک موجود در عروق خونی را حل می کند.

«دیوید میلدتون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «فواید سلامت چای سبز به شکل گسترده ای مشخص است و در مطالعات قبلی هم مشخص شده که EGCG می تواند موجب تغییر در ساختار پلاک های آمیلوئید مرتبط با بیماری آلزایمر شود.»

وی در ادامه می افزاید: «نتایج ما نشان می دهد که این ترکیب در مقابله با انواع پلاک های که می توانند عامل حملات قلبی و سکته باشند هم موثر هستند.»

به گفته محققان، با مهندسی نسبی مولکول ها می توان داروی جدیدی برای درمان حمله قلبی و سکته تولید کرد.

مطالعه نشان می دهد EGCG با فیبرهای آمیلوئیدی پروتئینی موسوم به apoA-۱ (apolipoprotein A-۱ ) پیوند یافته و فیبرها را به مولکول های قابل حل کوچک تری که کمتر احتمال آسیب رساندن به عروق خونی را دارند تبدیل می کند.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.